• josefinelinden

Nakenmålning i humlegården:)

Igår lördag var det alltså dax. Jag hade verkligen INGEN aning. Halv 10 ringde det på dörren, jag öppnade och utanför stod en väska med saker i och med ett kuvert överst.

Grattis! Det är dags för din efterlängtade möhippa! Ta på dig klädseln som finns i väskan, packa en väska till med 2 ombyten och en partyoutfit. Ge denna väska till Marcus. Utför uppdraget. Du har bråttom!

Uppdrag 1: spring till HM. Köp din bröllopsklänning för bifogade 149 kr. Ta emot nästa uppdrag i kassan. Glöm inte att bli fotad av tjejen i kassan.

I väskan låg förutom upppdraget: tiara, trollspö, jordens hemskaste strumpbyxor och änglavingar. Därutöver en matsäck med banan, nötter och vatten.

Först fick jag panik:9 "nej jag kan inte gå runt i stockholm själv i detta" Marcus lugnade mig och sa att jag ju kunde välja själv, huvudsaken var att jag sprang upp till HM i tid för nästa uppdrag. Sagt och gjort, jag pep upp till Västermalmsgallerian och drog med mig hundra klänningar in i provhytten. Den jag gillade bäst kostade givetvis betydligt mer än 149 och jag bestämde mig för att det va bättre att vara snygg och fuska än att komma försent;) nästa uppdrag löd:

Uppdrag 2: ta dig ner till Interflora butiken i Fridhemsplans tunnelbana. Få en okänd man att köpa dig en blomma till din brudbukett. Bli fotad med denna man med engångskameran. Ta emot nästa uppdrag av floristen.

Lite sen kastade jag mig ner till blomsterbutiken. Utanför stod de sedvanliga tele2 föräljarna och jag tänkte att en sån kille är ju redan upplagd för koversation så honom kan man ju fråga. Problemet var bara att idag var enda dagen NÅNSIN som han verkligen hittat nåb som VILLE köpa en telefon och han blev aldrig ledig:) Jag lyckade ändå med mitt uppdrag och fick nästa:

Uppdrag 3: Kliv på buss 1 mot Humlegården. Få en okänd man att betala din bussresa och bli fotad med denna man.Bjud honom på din medhavda bröllopsmiddag. Öppna uppdrag 4 när du sitter PÅ bussen.

Så många män fanns inte på busshållplatsen men uppdrag 4 klarade jag:
    Uppdrag 4: Fråga fem resenärer på bussen hur du ska göra för att få ett långt och yckligt äktenskap. Skriv ner i din rosa anteckningsbok. Hoppa sen av bussen vid Humlegården och följ ballongerna!

Väl i humlan möttes jag av flera tjejer jag inte träffat på flera år, min älskade brudtärna, min bästa tjej som eg bor i Thailand och min svägerska samt min blivandes brors fru.

Helt otrolig känsla! Vi drack skumpa och åt jordgubbar under träden (efter att en riktig surfi**a nekat oss plats i lusthuset som är gott nog för två tjejgrupper med orden : asså vi har möhippa här och ja vi va här först) stackars tjejen som har henne som tärna. Tips: gå på toa oftare så blir du glaadre!:)

Iaf, vi sitter på filtar och myser när någon som ser lite galen ut dyker upp med plastsäckar. Till min förvåning känner han min tärna och börjar lägga ut färgburkar över gräset. Jag hinner tänka "jaha, jag ska måla en teckning" ungefär halvvägs innan plötsligt sliter av sig tröjan och brallorna och står spritt språngande näck mitt vid stureplans grönska.

"Eeeeeh va?" är allt jag får ur mig innan jag nästan gråtande fattar att jag ska kroppsmåla honom. Tjejerna har prickat in min nakenfobi Spot ON:) Camilla (tärnan) hjälper mig och till slut har jag lyckats skriva fina AIK-tatueringar på hans rygg. Galet!

Efter detta fick jag en meny i handen där ja fick välja lunch som vi åt i gräset medan vi pratade ringar och klänningar, framtid och bebisverkstad. Efter detta flanerade vi sturegatan fram till en studio. Jaha, dags för min andra fobi: Att bli fotad! Här fick jag dock bli sminkad och fixad och herregud vad de kunde göra! Helt fantastiskt blev det och biderna blev oerhört bra! Efteråt begav vi oss hem till min svägerska som bakat rabarberpaj och sen gav mig pedikyr och manikyr. Detta följdes av Sverige-spanien (jag är ju fotbollsgalen) med ännu mer champagne. I paus fick jag besvara ett antal frågor som Marcus redan besvarat om mig och jag skulle alltså gissat vad han sagt. Det blev lite gråtmilt då han ju faktiskt är helt oerhört fantastisk och hans svar var därefter. Tjejerna kom fram till att om inte jag gifte mig med honom skulle de göra det:)

Efter andra halvlek och ett skitmål av Villa åt vi ljuvligt thai på ThaiBoat på söder. Underbart!!! Jag vill tillbaka!
    Efter detta blev det taxi till Cafe Opera där såklart Camilla bokat bästa bordet och vi slapp både stå i kö och i bar. En fantastisk avslutning på en av de bästa dagarna i mitt liv.
    TACK TACK TACK!!!

• Svar på tråden Nakenmålning i humlegården:)
  • stinakina

Vilket engagemang från dina vänner...ni verkar ha haft det jättekul....va härligt!!

• BröllopJuli2008

Vilken härlig dag! Vad roligt med alla uppdragen

• josefinelinden

visst är dom alldeles underbara! och jag hade verkligen iiingen tanke på att få en möhippa ens. galet!

• FruDarzi

En fråga bara....kanske inte du vet, men får man vara naken offentligt?? Håller på och fixar en hippa åt en vän och har fixat en naken modell men vet inte om man kan vara ute i naturen....eller om man måste vara hemma hos någon

Kram

Svar på tråden Nakenmålning i humlegården:)