• furillen

hjälp!! idéer till en möhippa för en gravid brud!!!!

håller för fullt på att planera mitt eget bröllop som är den 26 juli. så visade det sig för någon månad sen att min tärna blivit gravid, så hon kom till sthlm nu i helgen för vi skulle försöka hitta en ny tärnklänning till henne. då berättar hon att hon ska gifta sig den 30 augusti!!!!!!!!!!!! hon och hennes m2b har varit förlovade i 1½ år och bestämde sig nu hastigt med graviditeten att de vill gifta sig innan de får smått. så tärnklänningsletande blev brudklänningsletande! och då frågar hon om jag vill vara hennes tärna och jag säger såklart ja! blev jätteglad! men inser nu att jag måste försöka hinna med att göra alla saker en tärna ska göra för henne också!

så med en lång bakgrund kommer nu frågan: har ni tips på saker att göra på en möhippa för en gravid brud? kan tänka mig kanske picnic och spa på dagen eller make och fotografering, men vad ska man hitta på på kvällen istället för det annars obligatoriska champagne-drickandet och dansandet? alla förslag tas tacksamt tacksamt emot! (jag bor i sthlm och hon bor i eskilstuna) tack!

• Svar på tråden hjälp!! idéer till en möhippa för en gravid brud!!!!
  • Morttvå

Hej!
    Att dansa kan man ju göra fastän man är gravid!!! Gör allt som man gör på en "o-gravids" möhippa" uteslut bara alkoholen för den gravida... (ja, det kanske inte är såå schysst att rå-supa för er andra heller, lagom är ju alltid bäst *ler*)

Hoppas ni får otroooligt roligt på era möhippor/bröllop!!

Kram kram från mig

• Morttvå

Du kanske kan hjälpa mig med en undran som jag har.... När bör man fixa alla "byråkrati"grejjer, så som att ändra efternamn på körkort/kontokort mm???

Vet du??
    Tacksam för svar!
    *ler*

• JosieAdde

Spa dag? Finns mycket behandligar speciellt för gravida dessutom. Sen kan man alltid bjuda in en kock och laga mat ihop. Det brukar vara supertrevligt.

• Thila

Tänk på att ingen massage eller bubbelbad e så lämpligt. Men annars kan man ju göra allt. Eller inte riktigt kanske. Ingen paintball men lasergame funkar ju då ist om ni vill göra nåt sånt.
    Kanske en liten tripp på stan. Ge henne en ledtråd å så får hon leta sig fram sen till olika ställen med nya ledtrådar å så hamnar hon nånstans sen där ni kanske har picnic. Finns ju sexleksaksaffärer som ordnar homepartyn, e rätt kul.

• Thila

Morttvå: Körkortet kommer papper av sig självt när man bytt. Banken Kan man kontakta när man skickar in körkortspapprena om de inte skickar ut nya kort av sig självt. Det viktiga e att det st¨r samma namn på kort å id.

• furillen

tack för tipsen! bra det där med att massage och bubbelbad är olämpligt. det hade jag aldrig tänkt på själv!

klart man kan gå ut utan att dricka men frågan är om man orkar det i 6e efter en heldag av aktiviteter. iofs om man gör lugna saker hela dagen kanske man är pepp på utgång på kvällen! annars funderar jag på hemmakväll med singstar och massa fruktiga alkoholfria drinkar..

hmm... sexleksaker kan ju vara lite kul!

Morttvå, man gör allt sådant efter bröllopet när vigseln och namnändringen registrerats hos skatteverket.

• Zsarah

Vilken vecka kommer hon vara i då möhippan kommer att vara? Jag orkade/kunde inte stå efter vecka 20, fick genast sjukt så tänk på det. Men ni kan ju ha ett fotvårdare att komma och göra fotvård (är så skönt då man har sjuka fötter som man ofta har då man är gravid). Ansiktsbehandling, manikyr. Sen om man hon är en lite mer vågad så kan man ju ha någon som kommer och visar och berättar om olika sexleksaker:)

Lycka till båda två

• Zsarah

Alltså visar olika sexleksaker:)

• furillen
    Zsarah skrev 2008-06-15 17:18:58 följande:
    Vilken vecka kommer hon vara i då möhippan kommer att vara? Jag orkade/kunde inte stå efter vecka 20, fick genast sjukt så tänk på det. Men ni kan ju ha ett fotvårdare att komma och göra fotvård (är så skönt då man har sjuka fötter som man ofta har då man är gravid). Ansiktsbehandling, manikyr. Sen om man hon är en lite mer vågad så kan man ju ha någon som kommer och visar och berättar om olika sexleksaker:)Lycka till båda två
    ja, det är lutar nog åt en lugnare dag. fotvårdare är en bra idé. gav min brors sambo stort fotvårdskit med bad när hon var gravid och hon blev jätteglad. och så tycker du det. så det kan ju vara ett vinnande koncept
  • furillen

puffar lite!
    det är som sagt kvällens aktiviteter jag tycker är lite klurigt!

Svar på tråden hjälp!! idéer till en möhippa för en gravid brud!!!!