• csn83

Världens bästa frieri

Hej allihop!

Jag är ny här på Bröllopstorget och ska precis till att börja planera för bröllop. Men först av allt måste jag berätta om det finaste frieriet man kan tänka sig.

Jag och min sambo har varit tillsammans i drygt nio år nu. Vi träffades tidigt men kärleken har hållt i sig. För fem år sedan förlovade vi oss. Eftersom vi bara var 20 år då och studerade kändes det inte direkt aktuellt med bröllop på en gång.

Nu på senaste tiden har jag börjat längta efter att gifta mig och jag har antytt detta ganska många gånger för min sambo, som inte har varit lika på. Till slut sa jag att han får fria när han känner sig redo. Och så har jag väntat...och väntat. Flera gånger de senaste månaderna, när ämnet har kommit på tal har min sambo verkat väldigt avvaktande och tveksam och jag började nästan tro att det aldrig skulle bli något bröllop.

Men så igår var det dags för mig att hoppa fallskärm. En upplevelse som jag fick i 25-års present av min familj och min sambo. Det var ganska nervöst och spännande att ge sig upp i ett litet flygplan och kasta sig ut i fritt fall från 4000 meter. Men allt gick bra och det var en härlig känsla att singla ner mot marken i en fallksärm. Så när vi börjar närma oss marken säger killen som jag hoppade tillsammans med: "Det står något där nere!". Jag trodde hjärtat skulle stanna när jag såg bokstäverna på marken där det stod "Cilla vill du gifta dig?". Jag kunde knappt tror att det var sant. Blev helt chockad. Väl nere på marken möttes jag av sambon som stod där i kostym med en röd ros och en flaska champagne. Och självklart blev det ett ja!

• Svar på tråden Världens bästa frieri
  • strommis

Ååhhhh så romantiskt.

• Ronja2

å va romantiskt :) Grattis!

• Dojdan

Jag blir alldeles tårögd!!

• AnnaochHenrik

Wow, vad häftigt! vad hade han skrivit bokstäverna med?

• csn83

Han hade sytt ihop flera lakan och skrivit med röd målarfärg. Det var väldigt fint skrivet, inte kladdigt eller nåt. Det såg ut som att bokstäverna var tryckta. Han hade till och med mätt ut hur stora bokstäverna skulle vara för att jag skulle se dem från 500 meters höjd.

AnnaochHenrik skrev 2008-06-15 18:49:47 följande:
    Wow, vad häftigt! vad hade han skrivit bokstäverna med?
  • AnnaochHenrik
    csn83 skrev 2008-06-15 18:54:54 följande:
    Han hade till och med mätt ut hur stora bokstäverna skulle vara för att jag skulle se dem från 500 meters höjd.
    Det var det gulligaste jag läst på länge! Man kan riktigt se framför sig hur han slet för att få till bokstäverna!
Svar på tråden Världens bästa frieri