• Vi2alltid

Presentöppning?

Vissa tycker att presentöppningen kan bli för långdragen och kan sparas till dagen efter

Andra tycker det är respektlöst mot givarna att inte öppna presenterna.

Vi önskar oss pengar till resan, och tror att det kan bli fånigt att öppna kuvert efter kuvert "jaha, moster gav oss 500 kr, faster 400 kr.... "
    plus att kanske gästerna jämför med varandra?

hur gör ni där ute?

• Svar på tråden Presentöppning?
  • sofjoa

önskar man sig pengar förstår väl alla att man inte står och öppnar kuverten på festen...

vi har ett konto som gästerna får sätta in pengar på om de vill

• Nalle Puh 40

Vi hoppas oxå på mest presenstkort och de kommer vi nog inte att öppna, känns inte så kul...

• Brud28

När min syster gifte sig hade hon present öppning dagen efter, de som ville fick komma.
    De tycker jag var jätte bra!
    Vi öppnar också våra dagen efter, de som inte är med då kan man tacka i korten man skickar ut.
    Eller ringa om man vill de

• Vi2alltid

ja vi funderar på att göra nån snygg låda för de som tar med sig kuvert, och sen får de som önskar naturligtvis sätta in pengar...

vi kommer ju tacka alla personligen i tackorten sen ändå

• misstrixie

Vi öppnar presenterna under brunchen som vi ska ha dagen efter. Känns som en jättebra lösning för då kan de som jättegärna vill se oss öppna presenter (om det nu finns några sådana...) titta på och de som inte bryr sig kan sitta och äta och prata i stället.

• Vi2alltid

var kommer ni ha brunchen? och hur bjuder ni in till den?

misstrixie skrev 2008-06-15 21:50:14 följande:
    Vi öppnar presenterna under brunchen som vi ska ha dagen efter. Känns som en jättebra lösning för då kan de som jättegärna vill se oss öppna presenter (om det nu finns några sådana...) titta på och de som inte bryr sig kan sitta och äta och prata i stället.
  • misstrixie
    Vi2alltid skrev 2008-06-15 21:51:14 följande:
    var kommer ni ha brunchen? och hur bjuder ni in till den?
    Vi ska ha den på samma ställe som festen, en gammal herrgård som vi hyr. Vi har ca 45 övernattande gäster som alla kommer att vara med, men alla gäster som sover hemma eller på hotell är också välkomna tillbaka om de vill. Vi skrev på hemsidan om brunchen och att de gärna får meddela i samband med OSA om de även kommer dagen efter.
  • Carro 25okt2008

Jag var på ett bröllop där presenterna öppnades under festen och det blev bara pinsamt! Det tog lååång tid och hela festen liksom avstannade och alla skruvade på sig, inte minst brudparet. Så ska vi inte ha det!

• MarryMeBerry 08

Vi hadde present öpning på frukosten dan efter! De funka jettebra tyckte vi o gästerna me! Men ja har vart på bröllop då man inte haft öppning alls å då man haft de vid middan!

• Sebastiána

Vi har inte så många övernattande gäster. Annars hade jag tyckt det var en bra idé med presentöppning vid frukost/brunch. Det kan vi i och för sig också ha, men jag tror inte att så många fler än de 10 övernattande (endast på m2b:s sida) kommer att närvara och det är ju lite trist, men man kan ju inte begära att folk ska ta tåget/bussen/bilen ända till feststället en gång till!

Kram/S

• Sebastiána

Vi kommer förresten också att önska oss pengar, men säkert kommer en del att ge present också/istället.

/S

• sviiden

Inte en chans att man skulle haft tid för presentöppning under bröllopet. Vi hade inget program (lekar osv) men det fanns absolut ingen extra tid för presentöppning. Efter trerätters sittande middag ville folk lite röra på sig, mingla, sen var det tårta och kaffe, lite paus, sen bröllopsvals och sen började festen.
    Vi öppnade presenterna först efter bröllopsresan...

• Vi2alltid

tack alla, verkar som att de flesta väntar med presentöppningen, så vi kan ju inte vara de enda :)

• tolonta

Har inte bestämt än, men antingen öppnar vi presenterna dagen efter, eller så ber vi ( i förväg) några andra öppna dem under kvällen (så kan gästerna se vad vi får - fast å andra sidan får vi ju inte öppna dem själva då, jag är litet kluven i frågan...)

• sowa65

vi låter de två äldsta barnen öppna presenterna i samband med att dansen börjar, så kan vi sedan kika "översiktligt" och tacka under kaffet.

• Efter 11 år är det min tur

Jag var på ett bröllop där man lät värdparet öppna alla paket och ställa fram dom på ett bord så att alla kunde se vad dom fått! Alla tycker det är en dum ide men jag tyckte det var jättefyndigt och kul för oss gäster

• gekas

sowa 65: vilken bra idée att låta barnen öppna presenterna... Har varit lite fundersam hur vi skulle göra med presentöppningen för det känns som att de flesta ska göra det dagen efter. Vi har inte möjlighet att få alla gäster samlas till fruckost dagen efter p.g.a att lokalen måste överlämnas redan på morgonen och hemma är det allt för litet...

Svar på tråden Presentöppning?