• MJ 2008

Den bästa och roligaste dagen i mitt liv!! :-)

Nu är vi tillbaka i verkligheten efter giftermål och smekmånad. WOW - vilken dag!!! :)

Vi gifte oss den 24/5 och solen sken med lite stackmoln här och där. Min dag började kl. 08:00 hos frissan och mannens började kl. 08:00 med att garnera tårtan. :)
    Tiden hos frissan gick fort, men det var också då nervositeten slog till. Men efter jag hade blivit sminkad och påklädd så var den borta. Jga blev så nöjd med frisyren och fick otroligt mycket komplimanger under dagen. :)
    Mannen kom till frissan vid tolv för att fixa sin frisyr och smink och han var inte det minsta nervös! Däremot har han varit nervös innan...

Kl. 13:15 kom mannen tillbaka och med sig hade han marskalken. De hämtade mig och min tärna för nu var det dags för fotografering i Hembygdsparken. Som tur var hade vi flyttat fotograferingen bakåt i tiden, eftersom det visade sig vara hembygdsparkens dag med konstutställning, musik mm. Så när vi kom dit var det redan folk och mer blev det. Så det var bara att vänja sig vid åskådare och gratulationer! :) Efter fotograferingen hade vi ca 60 min innan vigseln så vi åkte hem till oss och öppnade champagnen för att smutta lite på den och ha lite tid för oss själva.

Strax innan kl. 16 kom vår chaufför och hämtade oss för att åka till kyrkan (vi bör nära kyrkan). När vi kom till kyrkan så hade vi fortfarande inte bestämt allt med prästen, så vi blev lite sena in i kyrkan... Vilken känsla att gå in i kyrkan!! Pampigt, maffigt och underbart!
    Under vigseln hade vi min kusin som solist och en gitarrist som kompade. De låtar vi hade var "Utan dina andetag" med Kent och "Varje steg du tar" med Ainbusk. Sången tillsammans med gitarr var underbart! Jag kan rekommendera dessa låtar.

Efter vigseln åkte vi en tur i vår bil och skålade i champagne i våra nya Efva Attling champagneglas vi fick av min mamma.
    När vi kom till festen var det tradtionell brudskål och välkomnande av alla. Festen var superrolig och den absolut roligaste fest jag varit på!! Våra värdpar liksom toastmadamer gjorde ett suveränt jobb och vi uppskattar verkligen deras engagemang. Bandet som spelade var suveräna, TACK!
    Vi hade kul och alla gäster vi pratat med sa att de hade superkul! Vi åkte inte hem innan kl. 03:30... och som grädde på moset körde vi (vår chaufför) på ett rådjur på vägen hem. Som tur var klarade sig alla utan skråmor förutom bilen och rådjuret.

Det var den mest underbara dagen och den perfekta starten på vårt liv som man & hustru!!!

På söndagen gick vi upp rätt tidigt och åt en mysig frukost och sedan bar det iväg till festlokalen för att plocka iordning det sista tillsammans med våra familjer. Eftermiddagen tillbringade vi med våra familjer och presentöppning.

Måndag morgon åkte vi till Aruba & New York... vilket är en annan berättelse.

Jag har lagt in några bilder i galleriet. Mer kommer när vi sett fotografens bilder.

• Svar på tråden Den bästa och roligaste dagen i mitt liv!! :-)
  • Princess Nightingale

Underbart!

Maste tillagga att klanningen satt finare pa dig an pa den redigerade bilden

• Miu

Åh, grattis! det lät jätte trevligt. Synd bara med rådjuret. Sånt är aldrig kul.

• Fenixx

Grattis! låter härligt. Fina ni var ihop med.

• Miss Blue

Grattis, ni var superfina!

Svar på tråden Den bästa och roligaste dagen i mitt liv!! :-)