• weinlove

En av mina bröder och familjen kommer inte :(

Vi gifter oss den 12 juli. De ska ha barn i början av augusti men brukar alltid få några veckor innan. Har två barn sen tidigare.

Eftersom de har långt att åka kände de att de ville va på hemmaplan utifall barnet kommer tidigare. Dock skulle brorsan åka ensam och vara med på vigseln i alla fall.

Supertråkigt att de andra inte kommer men roligt att han åker dessa många mil fram och tillbaka för att vara med på vigseln. Han är sååå snäll. Bensinen är ju inte precis billig heller.

Kommer att sakna honom och familjen under festen men samtidigt förstår jag att inte de vill utsätta barnet och mamman för så mkt ståhej alldeles innan födseln. Inte så roligt att vara på bröllop och vattnet går...

Vet inte riktigt varför jag skrev detta. Behövde nog skriva av mig lite. Någon mer som har någon nära som inte blir med? Hur ska man göra för att visa uppskattningen av att brorsan åker så många mil fram och tillbaka för att vara med på vigseln?

• Svar på tråden En av mina bröder och familjen kommer inte :(
  • FruHamberg

Vilken mysig brorsa du har! nästan samma sak har hänt för oss. Min syster(som är min tärna) fick veta för ett tag sen att hon är med barn och att bebisen troligtvist kommer slutet på november kanske början på december. Vi hade tänkt gifta oss 29 november. Men vi flyttar helt enkelt fram bröllopet till februari, det är ju så långt fram iaf. Dom bor 40 mil härrifrån så de kan inte direkt komma upp över dan bara när hon är höggravid.
    Jag tycker att din brorsa verkar vara väldigt omtänktsam.Vet inte riktigt vad ni skulle kunna göra för att visa er uppskattning. Hinner ni skåla innan han far, isf kan du ju tacka honom inför allihopa och skåla för honom.

• avil

fats JAG tycker de är "konstiga!? "
    JAG skulle absolut ha farit om det var nån i min familj som gifte sig.O även OM bebben kommer-så häftigt! Alla minns det bröllopet,o inte för brudparets skull,utan i så fall för att jag födde barn,typ . O det finns ju barnmorskor o läkare o sjukvård i hela landet,o man FÅR föda var än man är!!
    Beror väl mer på hur mamman mår..om hon har fruktansvärt jobbigt med nåt speciellt...
    Annars tycker jag de är lite "fega" o "fjantiga"! .
    Det är ju MIN åsikt......(har själv 3 barn)
    Dock är ju din bror bussig som kommer!
    Det KAN vara så att mamman bara inte VILL.........då är det bra att "skylla" på graviditeten?

• FruHamberg

Fast det har jag iaf väldigt svårt att tro. Har själv inga barn, men min syster har redan fått order om att göra ingenting, får inte hjälpa till hemma alls. Klart att man kan förda vart man än är. Men jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja att det skedde på min bröllopsdag, snacka om att man skulle bli snuvad på sin dag .

• Sommaren2008

Men herregud! Man får väl iaf ha förståelse för att alla graviditeter inte är likadana och att alla inte uppfattar dem likadant! Den blivande mamman är kanske rädd för förlossningen eller känner sig riktigt rejält sliten och tung eller vad det nu kan vara. Det får man faktiskt respektera. Dessutom eftersom de har långt att åka! Hade de bott grannar med festlokalen hade jag förstått om man blivit lite putt men i det här fallet tycker jag att det är riktigt schysst av brorsan att lämna sin gravida fru och åka på TS bröllop med risk att han missar födseln om han har otur och det går snabbt.

• Fejs

Var glad att han kommer iaf. Alla mår olika under graviditeter så det måste man ha respekt för.
    Förstår att det inte känns så kul men de ha en anledning iaf.
    Verkar som om ingen från min släkt förutom mina föräldrar och två syskon kommer och de har inte sagt ett ljud, inte ens ett nej än så länge. Tänkte ringa och fråga dem om de kommer... får se vad de säger...

• 26juli2008

Vi har samma "problem" här men det gäller brudgummens bror och fru som ska ha sitt andra barn! Vi funderade på om vi skulle flytta bröllopet men kom fram till det att vi faktiskt inte ville det! Vi blev tillsammans 26 juli, vi förlovade oss den 26 juli så ni ser ju tråden Sen så var allt verkligen bokat när vi fick veta, fick veta det i slutet på april början på maj ich dom ska ha runt 8 augusti, så dom var ju inte direkt snabb att berätta det för oss! En tredje anledningen till att vi inte ville flytta bröllopet är för att vi tänkte börja producera en bebis efter bröllopet och flyttar vi fram det så måste vi flytta fram det ca 2 månader för dom kan ju faktisk gå över tiden 2 veckor och då är vi i sluetet på augusti och dom vill vara hemma första tiden. Och så länge kan vi faktiskt inte vänta med bebis eftersom vi redan har en son och jag vill inte förlora den nuvarande föräldrapenningen. Kändes lite som att vi skulle bli barskrapad för deras skull om vi flyttade bröllopet!

Kan faktiskt hålla med Avil att vill man gå så går man, om man nu mår bra osv.. Jag skulle utan problem ha gjort det för dom!

Svar på tråden En av mina bröder och familjen kommer inte :(