• Blondie77

Maldiverna, har du varit där?

Jag är så himla sugen på en bröllopsresa till maldiverna men resan verkar bli dyyyyyyyr!!!..har hittat för ca 10.000 per person inkl boende i 10 dagar. Har hört att det är superbilligt där? stämmer det? är mat, dryck och annat billigt? vad kan man göra förutom snorkla? Funderar på hur mycket man skulle behöva i fickpengar till mat och utflykter och ev shopping.

Berätta berätta berätta :)

• Svar på tråden Maldiverna, har du varit där?
  • mian73

Hej!
    Vi var på Kuredu på bröllopsresa över påsk i år och det var en drömresa.
    Det absolut härligaste vi vart med om. Vi gick och njöt i två veckor. Det var sååå härligt. Vi bodde i en "O Beach villa" och fick då tillgång till "O restaurant" vilket var helt suveränt. Såå god mat och bra service.

Tyvärr Blondie är det precis tvärtom mot vad du hört. Det är dyrt ute på öarna. Vi valde att bo där med all inclusive och kände när vi var där att det var det bästa. Det är så varmt så man behöver verkligen dricka hela tiden och det hade inte blivit direkt gratis om vi valt att betala varje gång... Nu kunde man beställa hela tiden utan att behöva tänka på pengar.

Det är även ganska dyrt att äta där.

Det finns jättehärliga utflykter att göra, t ex med fartyegt Britt. Du kan åka på havsfiske mm. Kolla in www.kuredu.com

Åh, vad jag önskar att det var jag som skulle planera en resa till Maldiverna. Jag vill såååå gärna åka tillbaka igen!!!

Kolla igenom de andra trådarna om Maldiverna där Fru Hä har skrivit jättemycket om öarna. Lycka till!

Svar på tråden Maldiverna, har du varit där?