Vart??
vart ska ni åka och vad kostar det? vi har ingen aning, vi vill åka till något varmt ställe, till jul, vad rekommenderar ni?
vart ska ni åka och vad kostar det? vi har ingen aning, vi vill åka till något varmt ställe, till jul, vad rekommenderar ni?
Thailand, Malaysia med omnejd...
marie79 har du varit där?
Vi åker till Paris i 4 nätter, ca 6000:- för båda t/r. Kommer bli underbart, lääängtar. Ja vet inget varmt ställe men...
Nya Zealand, dyrt och långt bort men så vackert och har allt man kan tänkas vilja göra.
celtic vad kostar det ungefär vet du det?
Tobago på egen hand. 2 veckor för 2 pers kostar 43'500.
Aruba 2 veckor 44000.... inte helt billigt men once in a life time.....
Guadeloupe i 2 v i mars, kostar 32 000 kr men med halvpension!
Det beror ju på vad ni vill göra på semestern, vill man bara ligga på stranden och lata sig finns det gott om olika ställen att välja på i Asien, Afrika, Seyschellerna, Malidverna, Sydamerika mm.
Vi ville ha lite mer att göra med, matkultur, natur och djurliv, sportaktiviteter, utflykter mm. Enligt en guide över karibiens öar som jag hittade i en bröllopstidning var Guadeloupe den ö som "hade allt man kunde önska sig och lite till"
soon to be mrs p, vi är inte ligga på stranden och lata oss typen, vi vill uppleva så mycket det bara går..
Om ni vill ha blandade upplevelser kan jag rekomendera Vietnam. Där fanns massor av allt. Kanon fin natur, billig shopping massa kultur och givetvis en hel del hemskheter från kriget. Dessutom bra priser, fantastiska stränder, bra dykning billiga båtresor... väldigt komplett semester som man kan bygga ihop som man själv känner. Vi körde bara flyg dit och fixade resten efter hand när vi var där 2003.
Fysio jag har alltid drömt om att åka till vietnam, berätta allt! priser, hur lång tid resan tog, hur länge ni var där osv..!
Hej vad kul!
Jag gillade verkligen Vietnam!!! Vi reste i Asien och australien under lite mer än 4 månader och var 3 veckor i Vietnam. Kom in i landet från Laos med buss. Minns inte riktigt vad den lilla staden hette men det var strax norr om Hue. Sen reste vi söderut med Sinhcafes bussar ( osäker på stavningen...)Köpte en jump on/off biljett så vi kunde hoppa av och på var vi ville längs vägen till Ho Chi Minh. Stannade i Hue, Hoi An,Nha Trang och Dalat. Boende standarden var generellt kanon! Inte bungalow stuket som i Thailand utan mer riktiga hotell. Fanns hur mycket spännande som helst att göra och av alla de länder vi reste i var verkligen Vietnam det som tilltalade oss mest. Prismässigt minns jag tyvärr inte riktigt hur det låg mer än att det var klart billigt jämfört med svenska priser. Har för mej att hotellen kostade strax under 10 dollar natten för dubbelrum men jag är osäker... det jag där emot minns är att min sambo... oj MAKE (sedan en vecka)... sydde upp kostymer med väst för 25 dollar!!! Dom är grymt snygga!!! Detta var för 5 år sedan och dom är lika fina idag efter väldigt mycket användning. Här kan thailändarna slänga sig i väggen. Vi åkte också på några utflykter med samma organisation som körde bussarna. Dom hade räött mycket olika arrangemang i olika städer. Var i mekongdeltat, på båtutflykt och på Chu chi tunnlarna (kriget). Fanns ofta cyklar att låna på hotellen också så vi cyklade en hel del och tittade själva på saker och ting. Dessutom är stränderna fantastiska och folket mycket trevligt!!! Kan klart rekomendera med andra ord. Hem flög vi från Ho chi minh till Bangkok och bytte där plan till Köpenhamn (bor i skåne). Men vad kan det ha tatt... hm... kanske 2,5 timme vietnam- thailand kanske....!!!
Åå så spännande, vad avis jag blir!
Fyra månader lät härligt. Hur hade ni råd med det och hur gjorde ni med era jobb om man får vara nyfien? Vill också göra nåt liknande.
vi vill också göra något liknande! gud så härligt!
Jag hade precis pluggat klart så vi åkte direkt efter min examen. Min man hade flyttat in hos mej i min lilla studentlya ett halvår innan för att spara pengar och han pluggade och tog studieuppehåll. Så det var perfekt anpassat i tiden. Hade alltså inga räkningar alls hemma och tjänade därmed på att leva luffarliv i asien!!! Visst resan kostade men jag tror att vi räknade ut att vi spenderade runt 4000kr var/månad under tiden vi var i väg. Och då var allt utom flygen inräknade... dvs boende, mat, alla buss/båtreso shopping!!!