• Evasdottir10

Beslutsångest!!!!

Nu behöver jag verkligen HJÄÄÄLP!!
    Ska på bröllopsresa nästa sommar, men jag och min blivande gubbe vill redan nu ha ett bestämt resmål..Men behöver tips och rekomendationer.
    Vi står och velar mellan Dominikanska republiken, mauritsius, aruba och maldiverna..
    Hotellet ska ha all inclusive, paty och fest är absolut inget vi är ute efter utan vi vill bara finnas "här och nu".
    Priset är inget stort problem...
    Så snälla hjälp ett par som har svårt att bestämma sig...
    Kram och tack på förhand..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-18 09:59
    Skriv gärna hotelletsnamn(om man får) o tusen tack än så länge...
    Kram

• Svar på tråden Beslutsångest!!!!
  • Cajjo83

Maldiverna ska väl vara "the weddingtrip" vad jag har hört!
    Sen Dominikanska är ju väldigt fint också, hehe!

• hannapanna2008

Vi ska åka till Mauritius. Valde mellan Maldiverna, Mexico och Maurituis och orsaken till att vi valde Mauritius till slut är för att det finns lite mer aktiviteter att göra där än att bara ligga på stranden i 2 veckor. Vi ska spela golf bla men det är ju så olika vad man är ute efter...

• joanna75

IIINTEEE Dominikanska!! (TYcker jag personligen) Inga trevliga människor, alla vill lura en och man går inte säkert ute på stan om kvällarna! Apollo ville inte ens att man skulle lämna hotellområdet, pga brottslighet osv...

Om man jämför tex Dominikanska med Thailand så är ju människorna sååå mycket vänligare och goare i Thailand.

Mauritsius låter väl jättehärligt även om jag aldrig varit där själv. Måste ju vara ett riktigt hunniemoonparadis!

• Fratris

Maldiverna... definitivt :) Vilken dröm!

• Aleta
    joanna75 skrev 2008-06-18 10:01:48 följande:
    IIINTEEE Dominikanska!! (TYcker jag personligen) Inga trevliga människor, alla vill lura en och man går inte säkert ute på stan om kvällarna! Apollo ville inte ens att man skulle lämna hotellområdet, pga brottslighet osv...Om man jämför tex Dominikanska med Thailand så är ju människorna sååå mycket vänligare och goare i Thailand.Mauritsius låter väl jättehärligt även om jag aldrig varit där själv. Måste ju vara ett riktigt hunniemoonparadis!
    Måste bara skriva att vi var på Dominikanska i Cabarete, folk var jättetrevliga! Jag tror att det är när man bor på All inclusive i stora inhängnade komplex som det blir sådär. Det sticker i ögonen på den fattiga befolkningen eftersom pengarna hamnar utomlands och lokala resturanger m m får lägga ner. Inte konstigt att de vill råna en då, man tillför ju ändå inte landet något!
    Cabarete var underbart med massor av bra resteuranger direkt på stranden...(stackars de som bodde på all inclusive).

Jag vet att man inte ska lägga sig i, men jag ber alla att tänka över det där med All Inclusive. Vi flyger tvärs över hela jorden med allt vad det innebär för miljön och då tycker jag att det minsta man kan göra är att gynna landets befolkning. Om man gör det blir dessutom turister mer välkomna.
  • Evasdottir10

Förstår vad du menar med "all inclusive"..
    Vi har valt att resa så enbart för att man inte ska behöva tänka så mycket på mattider, hitta restauranger osv. Vi kommer säkert kolla in inhemska restauranger oxå, men vi vill ha valet..
    Tack för din ärlighet.
    Ps. Vill bara för sakens skull understryka att vi INTE är något rikt folk

• Aleta

Skönt att du inte tog illa upp!
    Hoppas du hittar något mysigt!

Ofta så har vanliga hotell jättefina egna restauranger där man kan äta om man har lust utan att man behöver betala i förväg.

Om ni tar all inclusive så skulle jag inte heller rekommendera Dominikanska Republiken. De flesta sådana ställen ligger i stora inhängnade områden så att man aldrig får se det riktiga landet man besöker.
    Inhängnaden är för att hålla ute den fattiga befolkningen. Det finns visst en del som har beväpnade vakter...det känns inte rätt tycker jag...

Svar på tråden Beslutsångest!!!!