• JosieAdde

Nytt körkort

Hur gör jag med kökortet, jag har ju nytt efternamn efter bröllopet. Måste jag beställa detta elle rkommer blankett per automatik?

• Svar på tråden Nytt körkort
  • Vårstabruden

Jag var inne på vägverkets hemsida och där står det att det skickas hem blanketer automatiskt när skattemyndigheten fått in papper på namnbyte

• Silva79

Just körkortet ska komma automatiskt, men det kan ju ta ett tag innan namnändringen är genomförd.
    Jag gifte mig för 2 v sen och heter fortfarande mitt gamla namn enligt folkbokföringen, det är sååå segt!

• Kireina

Det skickas hem papper.
    Däremot har jag märkt att banken inte automatiskt skickar ut nya kort, så det måste man fixa med själv...

• JosieAdde

Tack! Och "papprena" är hindersprövningen och godkännandet av namnändring man fått hem och gett till vigselförättaren va? Skickar vigselförättaren in papprena eller gör man det själv efter vigseln?

• Kireina

Vigselförättaren skickar papprena.

• stenkrossen

Men hur lång tid tar det? Vi gifte oss 17/5 och jag har inte fått något ang. namnändring. Någon som vet ungefär?

• Kireina

oj! Vi gifte oss 24 maj, åkte på bröllopsresa och var tillbaka den 4 juni, papprena kom den 5 juni..

Svar på tråden Nytt körkort