Nytt körkort
Hur gör jag med kökortet, jag har ju nytt efternamn efter bröllopet. Måste jag beställa detta elle rkommer blankett per automatik?
Hur gör jag med kökortet, jag har ju nytt efternamn efter bröllopet. Måste jag beställa detta elle rkommer blankett per automatik?
Jag var inne på vägverkets hemsida och där står det att det skickas hem blanketer automatiskt när skattemyndigheten fått in papper på namnbyte
Just körkortet ska komma automatiskt, men det kan ju ta ett tag innan namnändringen är genomförd.
Jag gifte mig för 2 v sen och heter fortfarande mitt gamla namn enligt folkbokföringen, det är sååå segt!
Det skickas hem papper.
Däremot har jag märkt att banken inte automatiskt skickar ut nya kort, så det måste man fixa med själv...
Tack! Och "papprena" är hindersprövningen och godkännandet av namnändring man fått hem och gett till vigselförättaren va? Skickar vigselförättaren in papprena eller gör man det själv efter vigseln?
Vigselförättaren skickar papprena.
Men hur lång tid tar det? Vi gifte oss 17/5 och jag har inte fått något ang. namnändring. Någon som vet ungefär?
oj! Vi gifte oss 24 maj, åkte på bröllopsresa och var tillbaka den 4 juni, papprena kom den 5 juni..