• monpet

Måste man byta nanm?

Måste man byta namn överhuvudtaget?
    Jag vill behålla mitt efternamn och min blivande vill inte heller byta, kan man inte bara få heta det man heter? Vi kanske byter senare när inte frågan är så laddad.

• Svar på tråden Måste man byta nanm?
  • Mrs Mommy

Sjävklart, det är bara att skippa namnbytes lappen

• Mrs Mommy

Sjävklart kan man behålla

• Leeeloo

Ja, varför inte? det är ju inget tvång att man måste byta.

• Pumpkin

Ingen tvingar någon att byta namn, är ni nöjda med att heta olika så gör det!

• MulleNuh

Jag är i valet o kvalet.. Om jag tar hans efternamn så kommer jag heta Åsa Åström! haha larvigt???

• matildaochniklas

Klart att man kan behålla sina namn om det känns bra!

• 26juli2008

Ingen av oss kommer att byta! Jag har ett relativt ovanligt efternamn och han har ett rätt så vanligt. Jag vägrar byta rent ut sagt och dessutom heter sonen som mig

• tågjäntan

För 16 år sedan jobbade jag med en tjej som var gift. Detta var precis när det började (?) bli trendigt med ovanliga efternamn. Hon berättade att de inte kunde komma överrens om vilket efternamn de skulle ha. Om jag minns rätt så hade båda "svensson" -namn men de hade valt att behålla sina respektive namn. Så visst går det även om jag personligen tycker det är lite tråkigt

• 26juli2008

Jag tycker det oxå är tråkigt! en av anledningarna till att sonen heter efter mig är för att mina barn är dom sista i vår släkt som kan föra vårt namn vidare. Alla andra har "gift bort" vårt ovanliga efternamn! så ibland är det nödvändigt att behålla. Tråkigt men sant

Bara för att förtydliga så trodde jag inte att det var någon "kritik" riktad till mig (det finns väldigt många känsliga här på BT som kan missuppfatta ) utan jag jag håller med dig fast jag gör tvärtom

tågjäntan skrev 2008-06-24 23:40:42 följande:
    För 16 år sedan jobbade jag med en tjej som var gift. Detta var precis när det började (?) bli trendigt med ovanliga efternamn. Hon berättade att de inte kunde komma överrens om vilket efternamn de skulle ha. Om jag minns rätt så hade båda "svensson" -namn men de hade valt att behålla sina respektive namn. Så visst går det även om jag personligen tycker det är lite tråkigt
Svar på tråden Måste man byta nanm?