Måste man byta nanm?
Måste man byta namn överhuvudtaget?
Jag vill behålla mitt efternamn och min blivande vill inte heller byta, kan man inte bara få heta det man heter? Vi kanske byter senare när inte frågan är så laddad.
Måste man byta namn överhuvudtaget?
Jag vill behålla mitt efternamn och min blivande vill inte heller byta, kan man inte bara få heta det man heter? Vi kanske byter senare när inte frågan är så laddad.
Sjävklart, det är bara att skippa namnbytes lappen
Sjävklart kan man behålla
Ja, varför inte? det är ju inget tvång att man måste byta.
Ingen tvingar någon att byta namn, är ni nöjda med att heta olika så gör det!
Jag är i valet o kvalet.. Om jag tar hans efternamn så kommer jag heta Åsa Åström! haha larvigt???
Jag tyckte det var fint :)
Klart att man kan behålla sina namn om det känns bra!
Gör det som känns rätt!
Ingen av oss kommer att byta! Jag har ett relativt ovanligt efternamn och han har ett rätt så vanligt. Jag vägrar byta rent ut sagt och dessutom heter sonen som mig
För 16 år sedan jobbade jag med en tjej som var gift. Detta var precis när det började (?) bli trendigt med ovanliga efternamn. Hon berättade att de inte kunde komma överrens om vilket efternamn de skulle ha. Om jag minns rätt så hade båda "svensson" -namn men de hade valt att behålla sina respektive namn. Så visst går det även om jag personligen tycker det är lite tråkigt
Jag tycker det oxå är tråkigt! en av anledningarna till att sonen heter efter mig är för att mina barn är dom sista i vår släkt som kan föra vårt namn vidare. Alla andra har "gift bort" vårt ovanliga efternamn! så ibland är det nödvändigt att behålla. Tråkigt men sant
Bara för att förtydliga så trodde jag inte att det var någon "kritik" riktad till mig (det finns väldigt många känsliga här på BT som kan missuppfatta ) utan jag jag håller med dig fast jag gör tvärtom