• Evasdottir10

Nu står vi och väger mellan 2 olika! Hjäälp

Maldiverna/mauritius?? Vilket rekomenderar ni?
    Vi har nu bestämt oss för all inclusive.
    Tack på förhand..

• Svar på tråden Nu står vi och väger mellan 2 olika! Hjäälp
  • Igia

Har personligen inte varit på nåt av ställena men känner ngr som ha. Maldiverna är ju väldigt många små öar och det kan vara riktgit små. Kan ta bara 30 min att gå runt vissa. Om man inte är ute efter så mkt mer än att slappa i solen och bada och snorkla så är nog maldiverna väldigt bra... Mauritius är ju lite strööe och har nog mera utbud av andra aktiviter och ska även det vara riktigt vackert. Har släktingar som var där i vintras i två veckor och de var väldigt nöjda och hade haft nåt att göra i två veckor om de ville. De har även varit på maldiverna men det var många år sedan. De tyckte att mauritius var lite bättre...

Hoppas det hjälper lite. Jag hade personligen åkt till mauritius då det tydligen planeras att expanders stort där inom de närmsta åren och satsa stort på turismen. Maldiverna får du ju inte bygga nåt nytt hotell på om du inte river ett gammalt... Där vill de bevara den natur som finns.

Hoppas att det hjälper :)

/Igia

• Pumpkin

Just av den anledningen som nämns sist av Igia skulle jag välja Maldiverna.

• Igia

Tänkte om man vill se båda så "finns" maldiverna kvar som det är nu ungefär om 10 år och ni kan åka dit på bröllopsresa igen :) Men smaken är som baken och tur är väl det...

• Evasdottir10

Hahahahaha, den var bra! Frågan är väl bara om man åker på en sån här resa igen...

Igia skrev 2008-06-19 18:04:55 följande:
    Tänkte om man vill se båda så "finns" maldiverna kvar som det är nu ungefär om 10 år och ni kan åka dit på bröllopsresa igen :) Men smaken är som baken och tur är väl det...
Svar på tråden Nu står vi och väger mellan 2 olika! Hjäälp