080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
ninnabell, du måste brätta hur ni hade det hos prästen när ni varit där Vi ska träffa prästen på söndag, ska bli så spännande.
ninnabell, du måste brätta hur ni hade det hos prästen när ni varit där Vi ska träffa prästen på söndag, ska bli så spännande.
ninnabell, hur var det på mötent med prästen?
Helt underbart att det gick så bra hos prästen! Ni verkar ha en rolig & bra präst, hoppas vi får det också.
Hur skulle ni göra era borsplaceringstavlor? Vet att det fanns med i den gammla tråden..
Vi tänkte ha en större ute på gården och två mindre inne i lokalen och sedan vill köket ha en så att de kan skriva vilka som har allergier osv så att rätt får rätt mat
Jätte fin bordspalcerings tavla Miss Blue!! & Tack för tipset om borsplaceringen på bröllopsguiden, har också blivit medelm för att få tillgång till den!
Vi tycker det är jättesvårt med borsplaceringen, vi har behöver ha 12st på honörsbordet och vi vet inte riktigt hur vi ska sätta alla, jätte svårt! (vi har 78 gäster)
Hur många sidor ska ni ha i ert festhäfte, vi pratade med en kompis igår som ska hjälpa oss. 12 sidor är det lite mycket, 8 sidor kanske är bättre, eller hur många har ni planerat?
Tyckte inte den var överarbetad utan jag tyckte den var jätte fin. Jag ska försöka göra ngt liknande, med rosor på. Precis - vi gifter oss bara en gång!
Få se hur många sidor det blir, det beror lite hur mycket vi skriver när vi beskriver gästera.
I vårt häfte tänkte vi ha, välkommsttext, meny, bordsplaceringen, lite om varje gäst, roliga konversations tips, kanske lite frågor om oss.. vet inte riktigt hur det kommer bli än.
Hejsan, här är det lite svårt att komma igång med allt vi måste göra.. ibland kommer man bara inte igång. Vi måste skriva ngra rader om alla gästerna.. 78st, göra placeringslistan, mm mm
Usch, dagen innan bröllopet är absolut förbjudet! Vi ska äta middag med alla som vill på en jätte mysig restaurang i Malmö på fredagen. Många reser långt så vi tyckte det skulle vara jätte trevligt att alla som vill får träffas på en bit mat dagen innan.
Min M2B kommer ha sin svensexa den 2 aug, jag har ringt hans chef så att han kan vara ledig den dagen
Jag ska hyra en vindrad i Frankrike som morgongåva. Han tycker om och är intresserad av viner så jag tänkte att nästa år på vår 1årsdag ska vi resa ner till vingården, bodär, ha vinprovning och ta hem vinet
www.vingardar.com eller .se tror jag att det är, vill inte testa på denna datorn hemma så att han kan se att jag varit inne där
Där finns massa olika viner/områden att välja på, samt om man vill ha det för 1, 3 eller 5år. Jag är inte så bra på viner så min systers sambo ska hjälpa mig att välja.
Fast sen får den man ger detta till 2 veckor på sig från den dagen de fått presenten att byta område.
ninnabell: Herregud, hur tänker grabbarna när de ska ta honom dagen innan?! Tänk att ha honom trött, bakis mmmm på bröllopet. Nej, det är förbjudet. Har de sagt Ok på att de INTE kommer ta honom den dagen när du sa till?