Inlägg från: LLJÖ |Visa alla inlägg
  • LLJÖ

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Någon frågade i förra tråden om buketten från Sex and the city, här är en länk med en bild: farm3.static.flickr.com/2389/2412088841_37e2d7ee6f_o.png
    Jag gillade den skarp eftersom den inte är så strikt och att man ser stjälkarna är snyggt tycker jag. Men jag vill ha lite mer andra sorters blommor också snarare än traditionella rosor. Som vita pioner, stockrosor etc. Vad tror ni?

Filmen var som väntat sådär, en film jag hade velat se även om jag inte fått se den gratis, men inget man kommer ihåg hela livet direkt... Helt klart sevärd om man gillar serien!

• LLJÖ

Vad kul att du gjorde tårtan ur buffé. Jag satt och suktade framför den på midsommarafton, men det blev cheese cake till slut... Var den lika god som den såg ut? (Vi ska ha moussetårta med hallonmousse i mitten och vit chokladmousse runtom, från RC Chokolat i Sigtuna, hur god som helst!)

• LLJÖ

Till helgen ska jag titta på underkläder. Sen ska vi boka tid hos konditorn och boka tårtan.

I kyrkan kommer vi att ha låten Stay with me med Goo Goo Dolls och ev A perfect day med Lou Reed. Vår solist är en kille som spelar gitarr (en bandkompis till min kille).

Har ni några tips på hur man kan piffa om man sitter vid runda bord som vi ska göra, går ju inte att ha löpare direkt... Skulle vilja få in grönt och turkost som är vårt tema.

Bordsplaceringen belv nästan helt klar i förrgår. Hur resonerar ni? Vi har rätt blandade åldrar på bröllopet, men har valt att alla ska sitta nära någon de känner relativt väl, sen har vi blandat äldre och yngre, tytsta och pratglada.

Nu när OSA gått ut har vi räknat ihop exakt 100 gäster (ink oss)! Rätt kul...

• LLJÖ

Jag vet faktiskt inte ens vad som ska finnas i vårt häfte förutom några rader om alla gäster... Vad har man i ett festhäfte egentligen?

• LLJÖ

Vi beställde vår tårta i söndags, den är helt fantastiskt god (hallonmousse och vit chokladmousse)och stället vi köper från - RC Chocolat i Sigtuna - är en av de trevligaste ställena jag varít på. Så tevliga och service-minded! Dessutom väldigt prisvärt för en så speciell tårta, 45 kr/bit, att jämföra med det dubbla inne i Sthlm om man ska ha samma typ.

Har ni andra bestämt vilka blommor ni ska ha i er bukett? Jag vill ha vitt, men inte bara rosor och inte en hårt bunden bukett. Jag funderar lite på att blanda rosor, kallor och hortensia typ (där namedroppade jag alla blommor jag kan...) Tror ni det fungerar eller har ni andra tips?

• LLJÖ

Tack för tipset, jag har tittat där men tycker generellt att deras buketter är lite för "uppstyrda" för min smak. Jag vill ha en lite mer vild bukett, men man får ju bra tips på vilka blommor man kan ha i och vad de heter.

Buketten kommer att ha gröna inslag, osäker på vilka än bara.

• LLJÖ

Vi fick en konsultation med vår konditor, hon hade med sig smakprov på de olika sorterna av tårter de har, frågade om dekoration, brickor, ställningar etc. De dekorerar med precis det vi vill, i detta fall bär, chokladspiraler, silverkulor och vita rosor. Sen levererar de tårtan med ställning och allt på bröllopsdagen. Känns hur proffsigt som helst! (Dessuotm fick vi smaka på en massa himmelska tårtor igår)

Lite snålt låter de ju att ni inte får prova innan, men å andra sidan är det väl bara att bita i det sura och köpa en liten bakelse, åtminstone bättre än att inte veta hur den smakar...

• LLJÖ

Hofsan: den såg jättefin ut också, men inte riktigt min stil. Men ochideer var ett bra tips. Jättefin dukning också, otroligt uppstyrt. Jag har knappt hunnit tänka på dukningen än...

• LLJÖ

Har ni andra någon semester innan/efter? Vi är lediga veckan innan, blir rätt mycket jobb då eftersom vi ska festen hos mina föräldrar. Mycket inköp och pyssel, men det ska bara bli kul. Hela familjen bor därute då och alla ska hjälpa till.

Veckan efter sticker vi ut i Europa någonstans, vet inte vart (önskemål på Italien, Grekland, Malta eller liknande), det är en present från mina föräldrar, vi får veta det först den 23:e, spännande... Sen sparar vi resten av semesterdagarna till efter nyår då vi sticker tre veckor till Nya Zeeland & Hong-Kong. Ska bli så mysigt!

Vad har ni för bröllopsreseplaner?

• LLJÖ

Jag skulle nog välja nummer 2, jag tror den skulle passa din klänning som såg ut att ha detaljer i svart.
    Miss Blue skrev 2008-07-08 09:48:04 följande:

Halloj tjejer!Har ni lust att kolla in de två tiaror jag ska välja emellan (finns i mitt galleri), säg vilken ni tycker skulle passa bäst (bild på klänningen mm finns oxå i galleriet).TAAACK!
Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D