Inlägg från: jagskallgiftamig |Visa alla inlägg
  • jagskallgiftamig

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Har ni fått era klänningar? Och när beställde ni dem isåfall?
    Jag beställde min klänning den 2/4 och den har inte kommit än...

Hur går det annars för er?
    Själv är jag ganska långt fram i min planering; det enda som är kvar är underkläder till mig, byxor till sonen, tårtan, ringarna, caketopper, bestämma oss för efternamn (det enda vi inte är överrens om...) samt skriva ut vigselprogrammen.

Kram på er allihop därute i vårt avlånga land - kämpa på - det är bara 58 dagar kvar!!!

• jagskallgiftamig

AnnaochHenrik:
    Vill också stå med där uppe *pekar uppåt*

Vi gifter oss kl. 14:30 i Allerums kyrka utanför Helsingborg.

• jagskallgiftamig

Miss Blue:
    Vilket bra tips!

Själv läste jag någonstans om ett tips som man kan använda sig av när man sitter och knåpar med bordsplaceringen:
    Man köper en magnetisk tavla, och sen tar man små magneter och klistrar på lappar - exempelvis rosa för damerna och blå för herrarna.
    Jag köpte själva tavlan på IKEA och använde mig sen av kylskåpspoesi-magneter. Det blev jättebra!!!
    Enkelt att ändra också om man behöver!

AnnaochHenrik: Tack för att jag också finns med i listan nu!

• jagskallgiftamig

Vi slipper göra vårt festprogram. Det gör mina tärnor åt oss som en liten "surprice". Dock ville jag ha omslaget i samma design som de övriga trycksakerna, och har därför gjort det själv - blev klar sent i natt, faktiskt!

Sitter och knåpar med bordsplaceringen. Klart sånär som på några stackare (2 st.) som måste placeras om...

Placeringskorten är klara sedan någon månad tillbaka. Gjorde alla på en gång och kunde därför slänga de kort vars namninnehavare tackade nej.

Vigselprogrammen är klara. Vågar dock inte skriva ut dem ännu, då jag blivit osäker på en av våra låtval till kyrkan. Vilka låtar skall ni ha???
    Vi skall ha "Du är allt" med Sonja Aldén och (eventuellt) "För kärlekens skull" med Ted Gärdestad.
    Skulle vilja ha någon fin låt med Jill Johnson. En svensk låt, men inte "Kärleken är". Någon som har något tips?

Har massor kvar så som detaljerna. Vet i tusan hur jag skall få in färgtemat (vitt, olivgrönt och vinrött) i dukningen utan att det ser "för mycket" ut? Vill ju ha det så stilrent som möjligt men inte sterilt och "sjukhusvarning".

Sen är det vigselringarna som skall beställas i nästa vecka, likaså tårtan och blommorna. Sen tror jag att jag är i fas enligt den fantastiska checklistan som finns här på BT.

• jagskallgiftamig

Miss Blue:
    Tack för tipsen.
    Vi kommer att ha gröna blockljus med vita "hjärtband" som jag har fäst allra längst ner på ljuset. Ljusen kommer att stå på ett genomskinligt ljusfat (IKEA, 5:-/st). Vi valde att sätta bandet längst ner då det inte skulle ta fyr (vi kommer inte att ha ljusen tända så länge som de är avsedda för, så brandrisken är väääldigt låg)

Har funderat på gröna löpare, antingen i sizoflor eller en snygg tapet. Men de vinröda detaljerna kan jag liksom inte få in i planeringen så att jag blir nöjd...
    Beställde röda, små konfettihjärtan som man skulle kunna lägga på den gröna löparen, men är tveksam. Känns som att det är lite för "plottrigt". De är inte levererade än och jag får provduka när de kommer, så får vi se.

Kommer ha vita dukar och vita servietter. Festlokalen håller med vita antikljus också. Favourboxarna är vita med grönt band runt om. Samma gröna band sitter också på festprogrammen som är vita med vinröd text.
    Man kanske skall sätta ett vinrött hjärta eller något liknande på favourboxen istället för det gröna bandet? Bara för att få in lite mer av det vinröda, menar jag...

Det blev ett långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa iallafall...

• jagskallgiftamig

LLJÖ: Jag har tänkt likadant som er med bordsplaceringarna. Man vill ju att alla skall ha någon de känner eller likasinnad.

Klart att du kan ha löpare även på runda bord! Lägg dem som ett kors över bordet! Jätteläckert! Hoppas att du förstår vad jag menar.

• jagskallgiftamig

voilen:
    Vi var på bröllopsfest i lördags hos vänner som gifte sig i hemlighet i mars. De firade sin fest hemma i trädgården och hade köpt lakan från IKEA att ha som dukar. De var jättefina!!! Jag blev mycket imponerad!!!

För vår del ingår dukarna i hyran av festlokalen, så jag behöver inte tänka på det. Men kommer ändå köpa in 10 lakan för framtida middagsbjudningar hemma och dylikt.

• jagskallgiftamig

Vi beställde våra vigselringar i förrgår!!! Fick då bifoga våra förlovningsringar eftersom kupningen på vigselringarna skall vara samma som på förlovningsringarna. Så nu är det tomt på vänsterhanden och det känns sååå konstigt...

Dock var det lång leveranstid, nästan en månad... Dock putsas våra förlovningsringar också. När jag frågade varför det tog sådan tid så hänvisade de till semestrar...

Så tänk på det när ni skall beställa/lämna in era ringar!!!

• jagskallgiftamig

Läste om era idéer om tryck på tröjor. Det finns ett ställe på nätet där man kan beställa dekaler som man själv stryker fast på kläderna. Kolla på glada grodan (punkt) se (fast utan mellanslag).

Sen finns det ju speciella papper också som man kan köpa för att själv skriva ut önskat tryck på (och då kan man ju designa lite hur man själv vill) för att sen stryka fast på plaggen.
    Jag köpte sådana papper på Panduro till en möhippa vi skulle ha för några år sedan, men de blev tyvärr aldrig använda.
    Ni kan ju kolla...

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D