Miss Blue:
Tack för tipsen.
Vi kommer att ha gröna blockljus med vita "hjärtband" som jag har fäst allra längst ner på ljuset. Ljusen kommer att stå på ett genomskinligt ljusfat (IKEA, 5:-/st). Vi valde att sätta bandet längst ner då det inte skulle ta fyr (vi kommer inte att ha ljusen tända så länge som de är avsedda för, så brandrisken är väääldigt låg)
Har funderat på gröna löpare, antingen i sizoflor eller en snygg tapet. Men de vinröda detaljerna kan jag liksom inte få in i planeringen så att jag blir nöjd...
Beställde röda, små konfettihjärtan som man skulle kunna lägga på den gröna löparen, men är tveksam. Känns som att det är lite för "plottrigt". De är inte levererade än och jag får provduka när de kommer, så får vi se.
Kommer ha vita dukar och vita servietter. Festlokalen håller med vita antikljus också. Favourboxarna är vita med grönt band runt om. Samma gröna band sitter också på festprogrammen som är vita med vinröd text.
Man kanske skall sätta ett vinrött hjärta eller något liknande på favourboxen istället för det gröna bandet? Bara för att få in lite mer av det vinröda, menar jag...
Det blev ett långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa iallafall...