080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
Ang. svensexor:
Fick reda på i början av veckan att 5 av våra killkompisar som är bjudna på vårt bröllop inte ens blivit tillfrågade om svensexan, så jag ringde upp killen som håller i den.
Han sa då att han bara bjudit min m2b´s NÄRMASTE kompisar. Jag blev förbannad!!! Hur kan han veta vilka vi umgås med???
Jag var så snäll att jag mailade en lista till honom med alla namn och telefonnummer till de killkompisar som var bjudna på bröllopet, så att han kunde meddela alla om svensexan. Det visar sig nu att han har bjudit in andra (som således inte är bjudna på bröllopet) som då skall vara med på svensexan. Och nu tycker han att det är för många (24 stycken) och just därför har han sållat bort några.
Jag fattar inte mig på honom. Han är visserligen en gammal kompis till min m2b, de umgicks jättemycket för några år sedan, men umgås bara några gånger om året nu. Hur kan han veta vilka vänner vi har nu? Och hur kan han ta sig friheten att välja att ta bort folk som är bjudna till bröllopet? Det är väl de man tar i första hand?
Hade det varit jag, så hade jag känt mig väldigt utanför om jag inte ens hade blivit tillfrågad om svensexa (möhippa i mitt fall, förstås! ).
Själv hoppas jag på en trevlig möhippa. Men jag vet inte när, var och hur... Jag vet dock att det blir av, så jag väntar med spänning!