• dreams

Ni med kallor som brudbukett....

Jag har bestämt mig för en brudbukett bestående av 5-6 kallor med ett sidenband virat runt skjälken, och på sidenbandet ska jag ha små pärlor.

Men hur gör man med tärn- och näbb buketterna? Ska de vara likadana men mindre eller hur har ni tänkt er? Har ni bilder så skulle jag gärna vilja se dem också....

Är det dessutom någon som vet vad kallor kan kosta i början på augusti så berätta gärna.

Kram

• Svar på tråden Ni med kallor som brudbukett....
  • Filifjonkan2

jag fick prisuppgiften 40-90 kr st har oxå tänkt ha en bukett med kallor

• dreams

Tack
    Hade du tänkt att dina tärnor ska ha en likadan bukett då?

• Filifjonkan2

jag har inga tärnor, bara sonen om han vill gå i mittgången dvs han är bara 2 år så det är bara att se så det blir bara min bukett

• Tjäder

Jag ska ha vinröda kallor och dom skulle kosta 50 kr st. Tänk på att kallor varierar i storlek beroende på vilken färg man ska ha. Floristen sa till mig att vinröda är ganska små och inte alls så stora och fylliga som tex vita. Det går ju åt lit fler om dom är små.. Jag funderar på att blanda ut kalorna med en sorts blommor till som bryter lite. I sånt fall kan ju tärnan ha tex 2 callor o 3 rosor och lite gönt i en liten kompakt bukett så skiljer sig den mot din om du ska ha en längre variant med band.

• dreams

Jag vill ha vita kallor, bara 5-6 stycken.
    Funderar på om min tärna ska få en likadan men med 2-3 stycken och med en kortare skjälk och brudnäbben 2 stycken.

Men jag vet inte... därför kollar jag runt lite med er

• Filifjonkan2

ja det är ju längden på kallan som avgör priset har jag förstått så du kan ju ta mindre kallor till tärnorna ??? om priset är en faktor....????

sen så hörde jag att det är svårt att få tag på stora kallor

• Filifjonkan2

men det beror nog på vart i landet man bor ;)

• strommis

Nu ska jag inte ha kallor i våra buketter men jag ska ha en mörkröd bekett med rosor + lite annat. och mina två tärnor som ska ha vinröd klänning ska ha en likadan bukett som mig fast med vita rosor och så lite mindre.

Svar på tråden Ni med kallor som brudbukett....