• MLilja

Text i ring

Sitter och funderar på vad vi ska ha för text i våra förlovningsringar... Hur mycket för man plats med egentligen? Jag har strl 17 på min ring, hur många tecken blir det ungefär?

• Svar på tråden Text i ring
  • Anja 19 juli 2008

Det beror på vad du har i ringen... har du tex diamanter runt om? Eller runt halva typ, så blir det mkt mindre plats för du är det hål i guldet på insidan.

Jag har en ring m 14 diamanter i, jag får plats m tolv tecken. Är verkligen ingenting. Så i min ring blev det hans initialer och sen vårt datum.

D.G 19/7-08

Det är 11 tecken så jag hade kunnat ha ett enda tecken till i ringen!

Men är det en helt slät ring på insidan så får du ju plats m rätt många tecken!

• MLilja

Jag ska antagligen ha en bred ring (5,5 mm) med ett diamanthjärta på (Signo B031). Går det att skriva dubbla rader?

• Anja 19 juli 2008

Hmmm nä, det vete sjutton, tror inte det hade blivit så snyggt heller...

men i en sån kan du skriva ganska mycket. Strl 17 är ju rätt så stort oxå så det blir nog hur bra som helst. jag har pytteliten ring så min blev ju verkligen inte mkt plats i...

15,6 har jag. Mini verkligen

• Aleta

Jag har en ring med en sten i och där fick vi plats med 25 bokstäver och 5 mellanslag. Jag tror att min ring är ungefär samma storlek som din.
    I vigselringen som har stenar runt halva fick vi plats med 10 bokstäver och tre mellanslag och då var det lite, lite plats kvar.

• smilez

Jag har en slät ring i strl 16,5 som är 5 mm bred. Dubbla rader skulle nog bli väldigt liten stil isf, eller väldigt plottrigt så det skulle jag inte rekommendera. Däremot får det ju plats en massa tecken, jag har texten "Jonas 08 06 20" i med ett hjärta före och det är minst lika mycket plats kvar i ringen att skriva på om man vill..... (:

• Ilbäcksan

Jag tycker inte att du ska trycka in för mycket text, för då kommer du inte se något. Jag gjorde det misstaget, så man ser knappt vad det står, jag ska göra om det. Nu står det "David Linda 28/6-08" Men ska ändra till "D&L 28/6-08"

• 080613 1

Sitter också och funderar nu på hur mycket som får plats.
    Min pojkväns ring kommer vara i en ganska stor storlek, storlek 62 (enligt ringmåtten) vilket motsvarar, minst 20 i "vanliga" storlekar. Och hans är ganska maffig, och han vill även ha den som vigselring sen också. Tror ni han får plats med Madeleine & David xx/x-08 i sin förlovningsring, och sen ett datum till vid vigseln?

I min förlovningsring tänker jag ha David XXXXX (hans efternamn) och xx/x-08, det kommer väl få plats i min lilla ring som är på storlek 16 (50 i ringmått)?

Vad tror ni? :)

Svar på tråden Text i ring