Trodde ni det var allt? Här kommer fler...
Att älska och samtidigt vara klok är knappast möjligt ens för en gud/Publitius Syrus
Kärleken skulle inte förklaras gudomlig om den inte ofta hade uträttat underverk/
Abbé Prevost
Förspilld är den tid som inte förflöt i kärlek/Torquato Tosso
Världens utsöktaste skatter blir kattguld inför ett ark med den älskades kråkfötter/Frans G Bengtsson
Kärlek är inte att se varandra i ögonen utan att se åt samma håll/Antoine de Saint Expéry
Kärleken vänder sig till det dolda i det föremål den omfattar/Paul Valery
Jaga efter kärlek och den flyr dig. Undfly kärleken och den förföljer dig/Engelskt ordspråk
Enda sättet att äga en vän är att vara en/R W Emerson
En vän är en som vet allt om en och ändå tycker om en/Elbert Hubbard
Den största lyckan
är att veta att någon behöver en/Antony Ceterell
Vad är en vän? En enda själ som bor i två kroppar/Aristoteles
Hela världen är en rad underverk, men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardag/H C Andersen
Att vara kär är en form av galenskap/ Sigmund Freud
Det är mycket lättare att hitta en livskamrat om man hittar sig själv först /okänd
Jag fryser om dina händer, när du ler blir jag varm av dig/Bo Bergman
Kärleken är det enda som blir större när du slösar med den/Richarda Huch
Vi lever en sekund i taget, och den sekunden är just nu/Eyvind Johnson
Framtiden har redan börjat/Robert Jungk
Kärlek är tålmodig, kärlek är vänlig. Den är inte avundsjuk, den skryter inte, den är inte stolt. Den är inte ohövlig eller självisk, den blir inte lätt upprörd, den bokför inte rätt och fel/1 korinterbreven 13:4,5
Ingen vet varför det händer, men jag har hört att det har att göra med hur man luktar. Det är därför som parfymer och deodoranter är så populära/Tomas 9år, om kärlek.
Jag tror att man ska bli skjuten av en pil eller något sånt, sen ska inte resten göra så ont/Harlen 8 år, om kärlek.
Om man vill bli älskad av någon utanför sin familj, skadar det inte att se bra ut/ Jeanne 8 år, om kärlek.
Det har inte bara att göra med hur man ser ut. Se på mig, jag ser bra ut och jag har ännu ingen att gifta mig med/Gary 7 år, om kärlek
Kära håller varandra i händerna för de vill vara säkra på att deras ringar inte ramlar av. De har köpt dem för dyra pengar/David 7 år, om kärlek
Om du vill att någon ska bli kär i dig så kan du säga att du äger en massa godisaffärer/Dell 6 år, om kärlek
Gör inte saker som att ha gröna illaluktande gympadojor. Då får du mycket uppmärksamhet, men det är inte samma sak som kärlek/Alonzo9 år, om kärlek
Älskande på restaurang bara stirrar på varandra och deras mat blir kall. Andra människor bryr sig mer om maten/David 8 år, om kärlek
Man lär sig kyssas direkt när den där konstiga känslan tar över/Tom 7 år, om kärlek
Om en person har fräknar så letar han upp en annan som har fräknar/Malcolm 6 år, om hur kärlek uppstår