Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

    Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

    Men visst är det väl nånting mer än bara bitarna man äter? Eller?

    Inte satt vi väl bara och åt de där bitarna och inget mer när vi åt sushi F.Planera och Anne? Eller?

    Det känns ju lite fattigt, hmmm...

  • Anja 19 juli 2008

    Vet inte om sushi är det rätta för mig. Jag VILL lära mig äta det, men sist blev jag smått iallamående efter tre bitar och då började det växa i munnen på mig. Hmm...

    Jag SKA prova iallafall och hoppas på att det blir bra.

    På jobbet pratar alla om det nya sushistället som ska slå ALLA de andra, både tabemono, wasabi och izikuzikurru eller va sjutton det nu heter. Ligger tydligen på Östra Mårtensgatan nära Mc.Donalds typ. Någon som testat detta ställe?

    En tjej på jobbet såg smått lyrisk ut och fick lixom glans i ögonen när hon pratade om deras sushi

  • Anja 19 juli 2008

    Fröken Planera

    ja det låter bekant haha...

    Men jag VILL ju försöka äta sushi! Vill ju oxå tycka att det är gott. Jag ÄLSKAR ju mat. Tycker det verkar så härligt och trevligt att tycka om sushi.



    Men jag kan ju beställa en egen sån där portion typ den vi åt med lite olika så kan ni dela på fatet så får ni 11 bitar var

    Helt ok för mig Men sushi SKA jag äta om jag så blir tvungen att dricka mig mätt på vin sen

    Nädå, skämt å sido. Så blir det nog inte. Har tagit på mig att jobba 11-22 dagen efter så jag ska inte bli varken "full" eller något annat olämpligt

  • Anja 19 juli 2008

    Vet ni... jag lämande iväg min dator för ett tag sen för att den var hur knäpp som helst (full med virus).

    Nu när jag sitter här, ledig, med en förskräcklig huvudvärk, hade gjort mig en stor latte, hämtat mitt täcke och satte mig vid datorn i min fötålj för att plöja igenom de sista avsnitten av Greys Anatomy för att lixom LADDA UPP inför kommande premiären den 25:e så finns inte avsnitten i datorn.

    Jag har gråtit i en timme nu, ringt hysteriskt till Daniel och frågat om han raderat eller fl yttat mina avsnitt... Har sökt igenom hela datorn.

    De är BORTA.

    Det är alltså alla avsnitten... säsong 1-4 och jag kollar ju på dem hur ofta som helst. De är min terapi, min verklighetsflykt och mitt sätt att stressa ner. De ger mig ALLT. Fattar ni detta!

    Ja, det är säkert helsjukt men jag är så ledsen att jag knappt vet till mig.

    Har suttit nu och sökt på nätet var man kan köpa boxarna billigast, men det blir ju hur som helst över 1000 spänn

    och dessutom vet jag inte om man kan kolla på vanlig dvd i datorn, kan man det. För jag vill sitta just vid min dator, inte vid tv:n, jag vill ha mina hörlurar och jag vill försvinna, HELT och befinna mig på Seattle Greys lixom.

    jag gillar inte alls att se på tv eller bio. Jag älskar BARA MIN DATOR. Usch jag är så jä..la arg, rasande, besviken, gråtig och ja, faktiskt HELT JÄ..LA KNÄCKT.

  • Anja 19 juli 2008

    JULKLAPP...

    Det är ju en evighet till JUL!!!

    Jag tittar ju på avsnitten jätteofta. jag BEHÖVER DEM. De är min enda last/drog! De skapar lixom lugn och harmoni inom mig när helst jag mår lite dåligt eller är trött och hängig. Snyft!

    Jag fyller ju år nästa månad men det är oxå för länge. Måste önska mig dem i för tidig födelsedagspresent. Får lön på måndag så jag kan kanske få dem av mig själv då. Kan banne mig INTE vänta längre än en vecka iallafall. Detta är HEMSKT.

    har iallafall orkat få hem de två sista så dem ska jag titta på nu och sluta tycka synd om mig själv för en stund

  • Anja 19 juli 2008

    Anne

    åååhhh vad kul!!! Då håller vi tummarna för att det "rostiga" ägget (knappast tjejen, så gammal är du INTE) blir ordentligt uppvaktat av många pigga spermier, hehe... Och självklart att det sen hittar en plats som det tycker är tillräckligt inbjudande för att bädda in sig i.

    Tänk, då kanske du inte ska dricka vin den 20:e om du kommer haha.. (skämta bara, det MÅSTE DU, iallafall ett glas, för annars kommer du ju få mens, så är det ju alltid, att om man ÄR jätteförsiktig o tänker sig för så är det ju inget men om man dricker det där vinet så ÄR man gravid, och så får man nojja över det sen, hoho).

  • Anja 19 juli 2008

    Flamora

    det låter superbra Men ansträng dig nu inte för mycket för vår skull. Lova!

    Tror du hade varit jättefin i en kortare frisyr men det som du har nu klär dig superbra.

    Om du skulle klippa ditt hår kort så tror jag nästan att det snyggaste på dig hade varit en RIKTIGT kort frisyr. Typ pojkfrisyr! Faktiskt...

  • Anja 19 juli 2008

    Frukt, vad f..n är DET???

    Jag vill ha nåt med choklad, nötter, kola, grädde, glass äh ja ni fattar, typ marängswiss, kladdkaka med glass eller/och vispad grädde, paj med vaniljsås eller/och glass etc etc, syndigt, gott, kaloribomb. Varför banta.

    Äh skämt å sido (fast det jag skrev ovan är SANT) så måste jag ner i vikt men vid såna här sammankomster tänker jag f...n inte banta. Vad sjutton vore livet om man bantade även vid såna tillfällen. Bläää...

    Ja du Annettan, jag har gått upp 9,5 kg sen bröllopet. Vägde 79 på bröllopsdagen och väger nu 88,5. Så är det med den saken. Tror faktiskt att jag ska gå till läkare nu för jag tror helt ärligt inte att det KAN vara normalt att man kan gå upp 5 kg på en vecka bara för att man är på semester. Vi åt regelbundet, inte alls mkt sötsaker, utan vi åt lixom god mat men inte så vi frossade, sedan rörde vi ju på oss HELA TIDEN. Så något fel är det. Det MÅSTE det vara. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till, för min ämnesomsättning är inte normal.

    Förr var den ju jättebra! JÄ..la minipiller

  • Anja 19 juli 2008

    Anettan

    jag gjorde ju som du... 1998, hade hår till halva ryggen.

    Lånade en killkompis trimmer, bara körde av allt håret, 1 mm var det. Sinead O´Connor för hela slanten. Hade rakat hår i typ ett år, sen lät jag det växa ut. Testade en hel mängd skitcoola korta frisyrer medan det växte ut

  • Anja 19 juli 2008

    Näää men i alla de saker jag rabblade upp så är ju grädde en grej "on the side" alltså man väljer själv om man vill klicka på grädde eller ej hihi

    var bara ett exempel alltså...

    men en SYNDIG efterätt vore nice!

  • Anja 19 juli 2008

    panna cotta är inte tillräckligt sliskigt och syndigt

    Det är lixom mer för finsmakare, inte för glufsande gottegrisar som jag. Fett och sött, det är mitt motto

  • Anja 19 juli 2008

    Haha nädå... de flesta tyckte bara att det var coolt. T.om mina patienter (jobbade i äldrevården då) tyckte att jag var fin, haha... Fast de tyckte det var lite galet oxå. Speciellt en tant ville alltid känna på det. Varje gång hon gjorde det så skrattade hon och sa att jag inte var klok. Hon var sååå söt!

    Fick jättemkt komplimanger faktiskt, haha...

  • Anja 19 juli 2008

    Jaaaaaa såklart Gabbi...

    Den är här. Själv jobbar jag kväll idag o resterande veckan 7-17.30 så då är jag ej hemma igen förrän 18.30 ungefär. Men Daniel är alltid hemma efter fem, halv sex typ, när han hämtat barnen.

    Tycker att ditt förslag om glass med olika tillbehör låter toppen Mmmmmm...

  • Anja 19 juli 2008

    marängswiss låter toppen.

    Lakritsströssel är gott. Lakritssåsen är såååå vidrig, men ta du med den Hedebris. Säkert flera som gillar den coh man väljer ju bara det man vill ha.

    jag kan ta med vispgrädde och maränger om någon annan tar med bananer, chokladsås och nonstop

    Marängswiss är lixom det ABSOLUT BÄSTA jag vet! *lycklig* hihi

  • Anja 19 juli 2008

    Åh så bra... Daniel jobbar lördag så jag hade inte hunnit ta mig till stan till 17.45 Så det låter TOPPEN!!

    Ska bli så kul att träffa er allihop... Får se om jag lyckas med att lägga in bilder ikväll på min dator. Den har börjat strula något helt enormt. Går det inte så får vi vara utan mina foton helt enkelt...

  • Anja 19 juli 2008

    God? morgon allihop...

    Usch vet ni jag har ALKOHOLångest! Inte för att jag var FUUUULLLL eller så men ett tag var jag berusad som attan och jag blir lixom alltid sluddrig (redan efter två glas vin) och kände mig som en ALKOKÄRRING, sen var jag så gråtmild av andra anledningar, så minsta lilla kunde lixom få mig av banan. Så jag hoppas att ni ursäktar om jag var konstig, hehe...

    Droppen var lixom när Daniel inte kunde hjälpa mig att få över bilderna jag suttit med i en evighet, grrrrr...

    Men efter typ 3 timmars osammanhängande sömn (kan inte sova när jag druckit alkohol, får hjärtklappning och sånt) så sitter jag här, hade mkt tidigt morgonsex innan daniel stack o jobbade dessutom, och är såååååå trött och ska börja jobba om 45 minuter, suck... Fattar inte riktigt hur jag ska orka med denna dagen!!

    Det var iallafall SUPERTREVLIGT igår, även om jag nog kommer vänta LÄNGE innan jag provar sushi igen (måste först glömma bort hur det smakar ).

    Embo messa mig så jag kan föra över pengar t dig...

    Tack för allt du fixat och donat med Flamora och sååå fint ni hade det hemma hos er!

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5