• GalnaBruden

Vart åka maj - september?

Bombardera mig med tips om härliga resmål dit det är sässong att åka mellan maj - september. Vi prioriterar verkligen brölloppsresan och det är där vi tänker lägga allt krut, men är tyvärr begränsade till att resa på sommarhalvåret p.g.a. gården här hemma. Medelhavet har vi klarat av, så allt annat än detta är välkommet. Besvärliga? Nej då ;)

• Svar på tråden Vart åka maj - september?
  • Brollop15juli

Hehe, jadu där är det lätt att spränga alla budgettar...
    vi har inte rest än så kanske inte kan rekomendera så tillvida.
    Men rekommenderar www.afro-caribbean.se/start.aspx
    grymt trevliga och proffesionella.
    Och dem har en del trevliga resmål..

• Humlan66

Medelhavet kan du ju åka till, spanien -grekland osv. Jag har alltid rest dit i maj för sen tycker jag det blir för varmt

• Utomlands 2008

Östkusten i Malaysia! Öarna såsom Redang, Kapas, Tioman och Perhentian har kanonväder den årstiden.
    Även malaysiska delen av Borneo är underbar!
    Och lite shopping i KL i början och/eller slutet.

• IcePrincezzz

har ni varit i Thailand?
    Vi var i Thailand pa den ostra sidan i juni forra aret. Helt underbart. Skont att aka dit vid den tiden pa aret eftersom det var "lagsasong" vilket gjorde att det var mer lugnt och skont och priserna var bra!
    Vi var pa KOH TAI (en ö) och tog dykcertifikat- rekommenderas verkligen!
    Sedan ligger koh pangan och koh samui- ett par andra öoar- dar i narheten. Vi bokade flybiljett sjalva och bokar man langt innan kan man fa dem till riktigt bra priser. Vi akte runt pa dessa 3 öoar, typ backpacker (men vi levde med bra standard) och tog bungalows/hotell nar vi kom till ett stalle. Men jag vet och vi traffade manga andra par och aven familjer mfl. som ocksa bara kopte flygbiljett och sedan bokade hotell pa internet i fortid.
    Hoppas du fick lite inspiration!

• lottis77

Aruba är helt suveränt om man vill ta det lugnt, njuta av perfekta stränder, äta god mat och goda drinkar!Finns inte hur mkt som helst att se och göra utan det är lugn och ro som gäller... Säsongen är året om och vädret är perfekt! Varmt och skönt utan att bli för kvalmigt. Vi åkte med Resfeber. Bucciti Resort kan rekommenderas. Vi valde att inte ha all-inclusive men det är ju en smaksak.

Svar på tråden Vart åka maj - september?