Ris som är bra för fåglar?
Hej, jag undrar om det finns något ris som är vänligt mot fåglar? Tror jag har läst om något innan men jag kommer inte ihåg. Tacksam för hjälp!
Hej, jag undrar om det finns något ris som är vänligt mot fåglar? Tror jag har läst om något innan men jag kommer inte ihåg. Tacksam för hjälp!
är inte det bara en skröna?? Att fåglarna tar stryk av att äta ris menar jag?
Det vet jag faktiskt inte. Jag vill ju inte skada en massa fåglar bara för jag gifter mig......
här står det mer, vet inte hur pålitligt det är men..
www.faktoider.nu/ris.html
Jag har hört att det inte är skadligt för fåglarna, anledningen till att man inte ska/bör kasta ris är att det drar till sig råttor och andra småkryp som dom inte vill ha till kyrkorna!
Tack så jättemycket nu känner jag att man nog vågar ha ris i alla fall. Jag känner att jag inte vill ha en massa solrosfrön innanför klänningen och i håret. Väldigt bra sida tycker jag. Tack!!!!
dum fråga kanske men är det vanligt mat ris man kastar
Japp!!
jag laste en artikel (skriven av en ornitolog) om detta nyligen - faglarna far INTE illa av ris. Riset svaller INTE i deras magar, riset maste ju bli lite mer an ljummet for att svalla... och lilla pippins mage ar inte sa fasligt varm.
Daremot ska man inte "mata" faglar med ris, da de har lagt naringsvarde for faglarna och de istallet ska matas med fron som ar battre foda halsomassigt.
okej tack haha känner mig dum
a wife to be skrev 2008-06-24 20:03:30 följande:
Det finns speciellt bröllopsris som vi ska ha. Det är format som små hjärtan som sedan smälter när någon kliver på det eller om det regnar. Då slipper man problemet att man skräpar ned, och så ser det så fint ut med små hjärtan istället. Hittade det på calligraphen.
Men kommer inte gästerna ta med sig ris även man har eget?
Jag vill ha så lite ris som möjligt i håret så vi skall inte dela ut något
Jag vill också slippa ris i håret, så det blir såpbubblor istället!
jaaa....
såpbubblor skall vi med ha
ska det vara okokt ris eller kokt torkat ris en som e lite efter......
hörde från en kompis att "rishjärtan" inte är ris utan vanligt socker som kan ge fläckar på kläderna....det syns inte så mycket på vita kläder men däremot mörka kan det bli vita fläckar...vet inte om det stämmer men jag backade direkt när jag hörde det.....vi kör med vanligt ris till de vuxna o såpbubblor till barnen
mazaba:Det ska vara okokt ris
Jag har köpt härtformat ris på calligraphen, det ska inte ge fläckar på kläderna i alla fall!!
Så det ska vi köra med, känns lite roligt dom är så otroligt söta