• chamor

Drömmen om bröllopsresan - ska ni dit?

Vet att inte alla åker iväg men alla har väl drömmar iaf . Men tänkte det vore roligt att höra vart era drömresor går? Är det drömresan ni har/haft inbokad också? Om inte, vart åker ni?

Vi ville till Seychellerna eller Maldiverna men plånboken/säsongen tillät det inte så det blev en chansning på detta omtalade Thailand istället. Låt höra..

• Svar på tråden Drömmen om bröllopsresan - ska ni dit?
  • hannapanna2008

Vi åker på en bröllopsweekend till Prag helgen efter bröllopet. Sen åker vi på vår riktiga "honeymoon" till Mauritius i januari/fabruari. Vi valde mellan Maldiverna, Mauritius och Mexiko/USA men valet föll på Mauritius då det finns bla golfbanor och andra aktiviteter där. Vi vill inte bara ligga på en strand i 2 veckor....

• 20080301

Vi ska till Curacao två veckor nästa vår, dom har carneval då.

• Pumpkin

Vi ska till Kalifornien på roadtrip (som du redan vet ) och ja, det är vår drömresa! Finna andra drömresmål också, men Kalifornien/USA ligger etta på listan.

• hannapanna2008

Jaaa, det finns så många ställen jag skulle vilja åka till. Några drömresor har jag redan gjort och fler finns kvar att besöka...

• chamor
    Pumpkin skrev 2008-06-25 10:28:18 följande:
    Vi ska till Kalifornien på roadtrip (som du redan vet ) och ja, det är vår drömresa! Finna andra drömresmål också, men Kalifornien/USA ligger etta på listan.
    Du inspirerade faktiskt till den här tråden...

Kul att "alla" väljer så olika med tanke på att vi är olika.. Låter spännande och roligt allt av det! Curacao låter jättekul! Att vi inte hade ens en tanke på det!
    Tycker det är lite tråkigt att eftersom vi åker direkt efter bröllopet så åker vi i våra gamla namn och inte som "riktiga" Mrs and Mr
  • Bröllop 2008

Vi åker också i våra gamla namn, lite synd att man inte hinner byta och åka i sitt nya namn
    Vi åker på vår drömresa till Bali!

• Pumpkin

Kul att inspirera

Vi åker vi vårt gemensamma namn, det känns verkligen härligt

• Hofsan

Jag har alltid velat åka till Thailand så det blev en resa dit på 2,5 vecka men inte förrän i januari(dagen efter bröllopet åker vi "bara" till Mallorca och slappar en vecka)
    Jag tror inte Mauritzius, Maldiverna osv är något för oss då det är för lite folk och vi gillar lite mer rörelse och liv.
    Drömresemålet är nog Australien och Florida och en shoppingresa till New York.

• EllaM

Vi åker till New York och tar en lyxig långhelg, men om vi hade haft budget för det hade min drömresa varit Söderhavet! Jag skulle så gärna vilja åka till Fiji. Först kryssa några dagar, kanske en vekca, vid de yttre öarna på total lyxyacht och sedan ta någon vecka på ett superlyxigt hotell där man bor i egen villa med egen pool och fantastisk servie. På vägen dit skulle vi göra ett stopp i LA i ett antal dagar, för att inte bli för trötta av tidskillnaden och så leva lite glammigt storstadsliv. På vägen hem skulle vi flyga andra vägen och stanna i Bangkok eller Kuala Lumpur för några dagars totalt ohämmad shopping! Och naturligtvis bo på superlyxhotell och njuta av Asiens vänliga service och fantastiska mat....

• Zozo

Var drömresa var inte att ligga pa strand och lyxhotell pa nagon liten ö, sa vi bokade in en tre veckors rundresea i Asien. Vi flög till Hanoi i Vietnam via Bangkok och reste pa egen hand ner till Hué. Därifran tog vi buss in i Laos och akte ner i Mekongdeltat, vid gränsen till Kambodja. Sedan tåg tillbaka till Bangkok. Det blev ca en vecka i Vietnam och en vecka i Laos och efter ett par dagar i Bangkok flög vi ner till Phuket där vi bodde pa Club Meds hotell hade lite spa och dykning, för att vila upp efter strapatserna. Det vi minns bäst bada var nog Laos..

Svar på tråden Drömmen om bröllopsresan - ska ni dit?