• Ayeree

Hur stor budget?

Hur stor budget har ni och vad ingår i den? Hur många gäster ska den räcka till eller tar ni kuvertavgift? Ingår bröllopsresan i budgeten?

Vår budget ligger på ca 60 000 där det mesta kommer gå till resa och boende (vi tänkte gifta oss utomlands).

• Svar på tråden Hur stor budget?
  • Diana B

Hej. Vi gifter oss den 2 agusti. Vi kommer blir ca 60 personer. När vi började planera bröllopet för ca 1 år sedan hade min sambo tänkt en budget på 30 000kr. Jag hade snarare tänkt 80 000kr. Så med tiden har vi valt det vi verkligen känner att vi vill ha till bröllopet och totalen landar på ca 100 000... I det ingår allt. Kläder, smycken, mat, trubadu, lokal, kordinator, personal mm. Vi tar ingen kuvertavgift, vi tyckte det kändes lite snålt när man väl bjuder till bröllop. Vi kommer att ha picknick på fredagen i Östergravarna och sen vigsel med fest på lördagen och sen på söndagen bjuder vi alla på hotellfrukost på det hotell vi bor på. Det ska bli såååå mysigt, längtar!
    Resa kommer vi nog vänta med till januari då vi planerar 3-4 månader i Thailand. Den resan är inte inräknad i budgeten...

• chamor

ojoj.. vårt sticker iväg..

Själva bröllopet ca 40 000 sen resan 30 000-35000. Sen blev det andra bröllopsrelaterade utgifter hyror i onödan, dykcertifikat för typ 15000. Så totalt är vi bortåt 90000. Tänkte max 60000 från början.

• chamor

Förresten. Vi har 90 gäster. Maten går på 8000

• lillaj

60 000 (62000 exakt) och hade tänkt 50000 från början och då är maten 30 000. Detta blir vårt drömbröllop, vi får allt vi vill!!Resan tillkommer.

• rutfru

Vi tror att vårat bröllop gick på 20 000:- för 30 personer och då är boendet inkluderat för våra gäster, vår resa gick på ca 12000:-

• Pyron

vi startade på 20 000 det trodde jag räkte men det var en massa jag inte räknade med. så nu är vi uppe på 30 000 och det hoppas jag ska räcka.

Vi blir ca 70 personer. Och i det priset ingår allt mat, kläder, lokal, fotograf, dukning, dekorationer, ring.

Men jag har tur som har tillgång till mycket.
    Gratis frisör, gratis dj med utrustning + en hel del annat, Annars hade det inte gått.

Resa planerar vi till nästa år, då det är lättare att fixa för barnen här hemma.

• tolonta

Flytande, men cirka 80-100 000 kr tror jag det kommer gå på, exklusive resan som inte är helt bestämd än... Bröllopet blir precis som vi vill ha det.

• ugla

Jag får också det bröllopet som jag vill ha för ca 40 000kr då är det 40 gäster. bröllopsfesten på resturang med tre rätters middag. Dock ingen resa vi väntar för sonen är inte så gammal än och vi vill åka själva.
    Ingen kuvertavgift det känns inget för mig.

• SaraPayam

Vi har en budget på 200 000 kronor. Men då är inte bröllopsresan inräknad & våra förlovningsringar.
    I de 200 000 ingår:
    - Abonering av slott
    - Kvurtpris
    - Bar
    - Kläder till mig & m2b
    - Frisör
    - Florist
    - Fotografering & film (hela dagen)
    - mm

• SaraPayam

Glömde skriva att vi kommer bjuda 70 gäster :)

• Ayeree

Vi har inte räknat med festen i budgeten. Ev kommer vi låna/hyra(?) hyresgästföreningens lokal och då kommer det förhoppningsvis inte bli alltför dyrt! Eftersom den inte kommer ske i samband med vigseln så kommer vi antagligen fixa det mesta själva.

Om alla kommer och alla nuvarande singlar skaffar partner så blir vi drygt 30 pers.

• neeke1972

våran kommer hamna på 100.000 med allt... ink resa och fickpengar..
    vi kommer bjuda 60 personer...

• Sommargrönt

Vårt går på 140 000 kr, då är 60 000 kr till tre veckors bröllopsresa. Vi har 60 gäster.

• pallesj

Vårt gick på strax under 30.000, då var vi 26 som åt och 8 vänner som kom sen till tårta och champagne, Allt är medräknat i 30000 minus resa men dock 2 nätter på hotellet direkt efter

• MissKay

Vårat kommer att gå på ungefär 30'000 kr men då åke vi inte på någon resa utan kommer att vänta med den tills barnen blivit stora så att det antingen kan följa med eller stanna hos mor/far föräldrar. Vi kommer att ha 55 gäster

• lönnsjö

Vår budget ligger på 55-60000 kr. I det ingår allt utom bröllopsresa, som vi kommer att planera in längre fram då vi har bättre tillgång till barnpassning.

Vi ska bjuda 60 personer.

Svar på tråden Hur stor budget?