• Littorina

Min underbara möhippa

Jag bara måste få berätta vilken underbar möhippa jag hade.
    Jag kan börja med att erkänna att jag anade inget även om dom följde det klassiska mönstret och bokade mig i god tid för dagen.
    Jag skulle iväg med min ena tärna och köpa underkläder till min klänning och hon skulle hämta mig halv 12. Min m2b skulle upp tidigare då hans bror skulle gifta sig dagen (detta var den 6 juni) efter och han var toastmaster men han visste även att mina kompisar skulle hämta mig kl 10. Jag som är morgontrött och extra trött var jag denna dagen förstod inte varför han så tvunget skulle ha upp mig, han fick till och med skylla på att hans mamma skulle komma och hämta han och att jag inte kunde ligga naken och sova då.
    Upp kom jag till slut, fick på mig lite kläder och börjat äta frukost när det ringer på dörren och jag tror ju så klart att det är svärmor. In rusar hela tjejgänget och först får jag en jättefint egenhändigt målad T-shirt med Littorinas möhippa skrivit i stora bokstäver. Nithalsband, rosa och svart slöja, piska och handbojor. Sen fick jag en ögonbindel och så drog dom iväg mig.
    Vi åkte till en park och satte oss i en berså med buskar runt om oss och hade champagnefrukost, det var underbart väder och vi hade jätteskoj. Plötsligt kommer det en kille gående förbi som får syn på oss och kommer fram och pratar ?Heeejjj tjejer, sitter ni här och har det mysigt, så skönt det ser ut, får jag slå mig ner här? och man börjar ju tänka vilken idiot är detta. Sen börjar han klaga över hur varmt det är och ?det gör väll inget om jag tar av mig va? så ryker kläderna. Det enda jag kan tänka är att dom har skaffat mig en strippa, jag har alltid ?bråkat? med en av mina tärnor att på min möhippa ska jag så klart ha en strippa, mest för att hon inte tycker om strippor. Det visar sig tack o lov att han är krokai modell och alla får papper och kolpennor så har vi en timmes lektion med han som modell.
    Efteråt tar min ena kompis (som utbildar sig till dykinstuktör) med mig ut och dyker, jag har cert men har inte kommit ut på hur länge som helst och det kändes jättekul att få frächa upp kunskaperna igen.
    Sen är det ny picknick/lunch och så åker vi hem till min andra tärnas föräldrars hus hon har fått låna och badar i poolen, har frågesports lekar om mina kompisar och om min blivande.
    Vi grillar och äter middag.
    Sen kommer det en tjej som lär oss att göra pärlhalsband och vi sitter i tre timmar och pysslar.
    På kvällen äter vi efterätt och sitter och pratar.

Det var en av dom bästa dagarna jag har haft. Jag är jätterörd över hur mycket dom hade ansträngt sig för att hitta på saker som jag tycker om och det var jättebra planerat.

Det enda som jag är butter över är att jag fortfarande inte har fått köpa underkläder :)

• Svar på tråden Min underbara möhippa
  • blommisen

Åhh så lugnt och mysigt, vi gifter oss 12 juli alltså om 16 dagar och jag sitter här spännt och väntar på att bli hippad, men en sådan lugn som du har skulle passa mig perfekt

När gifter ni er?

• Augustibruden 2008

blommisen,
    ja du snart är det lördag o kanske din tur?

Jag gifter mig 30/8 så jag förväntar mig inte en möhippa
    på ett tag.
    Nu är det ju semester tider o min ena tärna är bl.a bortrest.
    Jag tippar på att dom tar mig helgen innan bröllopet bara för att hålla mig på sträckbänken!
    Usch blir sååå nervös bara av tanken...

• blommisen

Augustibruden 2008 skrev 2008-06-26 21:36:57 följande:

blommisen,ja du snart är det lördag o kanske din tur? Jag gifter mig 30/8 så jag förväntar mig inte en möhippapå ett tag. Nu är det ju semester tider o min ena tärna är bl.a bortrest.Jag tippar på att dom tar mig helgen innan bröllopet bara för att hålla mig på sträckbänken!Usch blir sååå nervös bara av tanken...
    Haha ja du vi får se när min blir, har ingen aning men min m2b jobbar morgon denna helg så jag tror inte nu, kanske det blir mitt i veckan hihi
  • Littorina

Jag gifter mig med den 12 juli och nu har jag äntligen fått köpa underkläder, fast det var inte enkelt att hitta.

Svar på tråden Min underbara möhippa