• rosalin

när kommer pappren till körkortet???

Vet att namnbytet gått igenom för det nya efternamnet står både på banken och försäkringskassan, men pappren för att ansöka om nytt körkort har inte kommit. De har sagt att det ska skickas ut, men än har det inte kommit. Vi gifte oss 7 juni. Hur fungerar det då, är inte körkortet ogiltigt nu då, när det är fel efternamn på det?

• Svar på tråden när kommer pappren till körkortet???
  • 20080301

Jag fick mina papper tre dagar efter vigseln

• 20080301

Glömde... Har du fått pappret från skatteverket med ditt nya namn på? I så fall ta med det så ser dom ju att du nyss bytt namn

• rosalin

nä, de har inte heller kommit... kanske precis har gått in.

20080301 skrev 2008-06-27 10:15:53 följande:
    Glömde... Har du fått pappret från skatteverket med ditt nya namn på? I så fall ta med det så ser dom ju att du nyss bytt namn
  • 20080301

då skulle jag ringa och kolla vad dom pysslar med, allt hänger på när er präst skickade papperna på att ni är vigda

• Sommargrönt

Du kan ju ringa och fråga efter papprena (prästen kanske har glömt att skicka in). Men vad jag fått höra så har man sex månader på sig att byta identitetshandlingar och dit hör ju körkortet.

• 7 års förlovning

Vi gifte oss också 7e juni och jag har fått alla papper. Dock har jag inte hunnit skicka in papprena om körkort än... Nån som vet hur länge det gamla är giltigt, ev ihop med pappret från skatteverket? Hinner nog inte fixa det innan semestern nu heller.

Svar på tråden när kommer pappren till körkortet???