• Druvis

HÖST

Vore jätte tacksam för ideér och tankar om hur jag kan få till ett höstbröllop.. gIfter mig om 3 månader och det är inte mkt gjort än, allt bara snurrar! :/

• Svar på tråden HÖST
  • 27 sep 2008

Hej, det finns mkt mer om du surfar på brittiska eller amerikanska sidor. Vill du ha det väldigt höstlikt så skulle jag satsa på att ha höstlöv som tema och mkt ljus och ljusslingor. Finns massa vackra brudbuketter med höstlöv tex.
    Placeringskorten kan vara päron som man knyter ett band runt har jag sett ngnstans. Menyn kan innehålla sånt som svamp och bär som kommer på hösten. Det var vad jag kom på nu =)

• Brenda

Hej!
    gifter mig oxå i höst 27 spetember och är sjukt stressad... massor att göra. vi ska ha ett bondbröllop där alla är utklädda till bönder ÅR 1912. Min sambo är hertig och jag hans mö, därför är vi lit finare. Vi kommer ha skördefest med färger i vit,brunt och grönt/organge som accent färger. Vi kommer använda rönnbär, morötter, blomkål, pumpa osv för att göra det så höstlikt som möjlit. guld kandelabrar. Vi kommer ha buffé med olika maträtter som hör hösten till, älgstek, svampsås, mm

• Druvis

å det låter ju jätte mysigt! Vad fint tycker jag!och dekorationerna var verkligen jätte bra ideér, det ska jag ta tillvara på! tack så mycker för tipset och lycka till!!

• 2008september2008

ÅÅÅ vad kul! ... vi ska gifta oss den 20 september så det blir höst-tema för oss också
    vill ha en massa levande ljus överallt ... vill få in löv och lite brunt i det hela, men har inte riktigt kommit på hur jag ska få ihop det ... varför är det så svårt?
    börja att få lite panik nu =S
    inbjudnigskorten är jag jätte näjd med, för det blev precis som jag hade tänkt mig (se gärna bild på min sida)

• Linum

Gifte mig 6/10 förra året. Vi använde mycket rönnbär, kastanjer, nypon etc i vår dukning. Löv är svårt att få fina när man måste pressa dem. Bättre i så fall att plocka precis dagarna innan (om man nu har sådan tur att det är vackert i tråäden då...).

Grenar med löv brukar hålla sig längre. Vass, högt gräs är också fint.

Vi hade också blomsterarrangemang med rönnbär, kastanjer, mossa, ljung, prydnadskål, prydnadspumpor, morötter och aster på borden och i resten av lokalen.

Våra inbjudningskort var mörkt chokladbruna med guld på. Allt annat papper (vigselprogram etc) var lite vaniljgult.

• Linum

Jag glömde...

Vi hade ljusfat med stora mörkbruna blockljus (kvadratiska) som var dekorerade med kraftigt hampasnöre. Våra placeringskort var fastsatta runt servetterna med samma typ av snöre.

• T and T

Neeej, jag ska gifta mig den 20:e september, och har absolut bestämt att det fortfarande ska vara sommar då :)Ni menar alltså att det tänker vara höst då... Druvis, du kommer att fixa det här. Min sambo friade den 27:e juni, och sedan dess har varje sekund gått till bröllopsplaner, men vi har kommit såå långt.

• Linum

Det var 15 grader varmt och strålande solsken på vårt bröllop i oktober... Man skulle kunna kalla temat "natur" likaväl som "höst".

• cake73

Ett tips som jag tror på är att ge fria händer till olika personer t ex floristen, konditorn etc. Man kan säga att det ska vara hösttema sen fixar dom det.

Eller så kan man bestämma detaljerna själv förstås (det skulle nog jag göra) men då måste man lägga mer energi på planeringen.

• Druvis

T and T skrev 2008-07-11 16:56:16 följande:

Neeej, jag ska gifta mig den 20:e september, och har absolut bestämt att det fortfarande ska vara sommar då :)Ni menar alltså att det tänker vara höst då... Druvis, du kommer att fixa det här. Min sambo friade den 27:e juni, och sedan dess har varje sekund gått till bröllopsplaner, men vi har kommit såå långt.
    haha! Upps, inte meningen å förstöra din dröm om ett sommarbröllop *blinkar* =) Jag tror du fåt ett väldigt vackert sommarbröllop! går det bra med planerna då? =)
  • Moonlightshadow

Vi gifter oss den 6/9.. inte långt kvar nu Vi har färgteam vinrött och cremfärgat. Borddukarna kommer att vara cremfärgade och dekorationen på bordet vinrött med inslag av grönt. Buffe kommer att vara av alla höstens läckerheter. Bröllopstårtan ska vara vinöd med cremfärgade rosor.

• tolonta

T and T skrev 2008-07-11 16:56:16 följande:

Jag har sprungit Lidingöloppet två gånger, det går i slutet på september, och båda dessa gånger har det varit 20-25 grader och betydligt mer sommar än höst... Möjligtvis att löven börjar skifta färg...
  • Mrs Van Derkamp

Det finns chokladblommor som skulle passa i en brudbukett,såg det i en amelia tidning för många år sedan...Om man älskar choklad!

• hgav

i kommer att ha olika sädesslag och små prydnadspumpor som bordsdekoration.

Svar på tråden HÖST