Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Linum: Det är ju det barnmorskorna säger att är det inte påbörjat och moget så hjälper ingenting. Man tar bara slut på energi och krafter om det skulle sätta igång. Däremot så rekommenderar de fortfarande färdknäpp. Får väl ringa hem maken. Skulle inte det hjälpa har man iaf haft en mysig stund så man vinner på det hur som.
dukan väl åka hem till mig o låna Knut ( ja inte till färdknäppen. Till det duger han inte mycket till *s*)
Håller alla tummar jag har - o skicka SMS till mig när något händer *NYFIIIIKEN*
Ab: Det ska jag göra, men ni hinner nog hem innan. *bitter*
Ursäkta en dum fråga, men vad är en färdknäpp?
Linum: Färdknäpp = sex
aha.. *känner mig fånig*
Förresten, hur gick det med J:s nya jobb? Blev det något?
Linum: Han har fortfarande inte fått något svar.
Carma: Varför är du ledsen? Du ska ju snart äntligen få bli mamma! Är det hormonerna som spökar eller tycker du bara att det är skittråkigt att vänta?
Linum: Tror det är mestadels hormonerna som spökar och att man är så trött. Man får väldigt lätt till tårar utan anledning. Så egentligen är jag inte ledsen utan jag gråter bara. Sedan var jag inte alls beredd på att det skulle vara så mentalt påfrestande att vänta. Men det tror jag mer är för att magen är så jobbig nu och jag inte kan göra så himla mycket.
Är iaf fortfarande helt övertygad om att det kommer att bli annorlunda när man väl har barnet här. Det positiva är väl att det är bättre att ha babybluesen nu när jag inte behöver ta hand om någon annan än mig själv. Och bara behöver göra det jag känner för så gott jag kan och orkar.
Carma: Då tycker du lite synd om dig själv också. Låt bli det - det hjälper inte... Jag har provat så många gånger att jag blir trött på det bara jag ens tänker tanken.
Doktor Linum ordinerar soffliggande bland mjuka gosiga kuddar och benen högt, bra filmer med happy endings, godis, glass och en hel massa kärlek från maken!
Tids nog får du inte tid till att tänka på dig själv, så passa på att njuta av livet som det är!
*skickar en hel massa slängkyssar till Gråbo*