• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Ab fab

tjingelin. Idag är det en seg dag. Det var många timmar party igår. Vi började 13 med förberedelser hemma. Festen började 1430, 120 personer var vi. Vi cyklade runt kvarteret i gurpper o käkade hos varandra- förrätt hos mig, varmrätt hos gruppen som var Guayana o dessert hos Jordanien. Sen samlades vi alla på en lokal krog för dans o bar. halvtvå pallade jag mig hem. vin, drinkar, öl, champagne, rom från guyana, avec... tjoho i huvudet

Som tur var blev det ingen svampplockning idag. Kändes skönt att skrutta hemma- städa o rensa i trädgården. Möjligtvis blir det en fika på Aludden.

Va spännande att se Tezz' hus.

• Carma07

Linum: Åh, vad kul. Jag är så nyfiken på deras hus.

Underbart väder idag också. Hoppas jag får ihop en promenad även idag. Jag hade planerat sovmorgon idag, men härskarinnan hade andra planer.

Hoppas ni får en härlig söndag.

• Carma07

Ab: Låter som en trevlig fest. Skönt att ha en skrotardag efter en sådan kväll.

• Ab fab

Ja det är inte dumt- städa o rensa i trädgården äör nog bra terapi. Om någon är fikasugen tänkte jag baka äpple- o ch kanelmuffins

Hoppas härskarinnan känner för promenad idag med. Hur har helgen varit - börjar ni komma in i hemmalivet lite?

• Bauti

Hej fruar

Var i skogen igår och plockade svamp med syster. Det blev 7 liter trattkantareller. Vi orkade inte plocka mer.

Abbe, gud vad skoj med en sådan fest

Carma, ut i solen med lillan så hon får vädra sina lungor

• Carma07

Ab: Lite i taget. Ska nog bli ordning på det. Har varit själv hela helgen vilket börjar kännas när man inte kan lägga ifrån sig henne hur som helst. Ska bli skönt med ett par armar till ikväll.

Bauti: Det var ingen dålig skörd.

• Ab fab

åhh Bauti- kan inte plocka svamp med mig????

förresten- du kollade ju på båten hemma hos mig. Jag tror att det finns en affär som säljer nautica inte långt från hotell Riverton.

• FruTez

Hej tjejer!

Låter som att ni haft en trevlig helg!

Linum: Tack för titten i lördags! Kul att få besök och visa upp vad man sliter för!

Jag har ONT idag... vi bygger ju garaget i lösvirke och det är ett jädra jobb. Igår la vi takpannor. För er som inte vet hur jobbigt det är, så kan jag bara säga att jag har ont i hela kroppen idag! Alltså, nacke, rygg, ben, rumpa, anklar, händer, fötter osv osv. Det enda stället som jag inte har ont i är brösten! Fast det är verkligen skitjobbigt att inte kunna röra mig ordentligt... hoppas på att jag är bättre imorgon. Känner mig nästan sjuk... hehe!

Bauti: Vilken "fångst"! 7 liter!! Bra jobbat!

Frujj: Va bra att du la upp GP bilden på din blogg! Har inte GP hemma.

Mammor, börjar inte ni bli redo för BT-patrull-invadering snart? Jag tror jag talar för de flesta av oss när jag säger att vi saknar er och längtar efter att få gosa med era små sötnosar!

• Ab fab

Låter som ett bra träningspass Tezz. Ingen bodypump behövs idag

Carma- äpplena står i valvet under entrén om ni åker förbi o ingen är hemma.Det står två papperskassar där

• Linum

Vi var på tur igår. Tog bilen för att kolla hur det ser ut uppe i Nödinge om man ska leta hus någon gång om 100 år ungefär. Det var faktiskt väldigt fint däruppe! Hittade en väg som gick inåt landet. Den blev mindre och mindre och grusvägagigare... Helt plötsligt var vi i Sjövik och på 190:an! Handlade på Kvantum i Lerum och sedan åkte vi hem. En nätt liten tur på 10 mil, men vad mycket fint vi såg!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2