Maj 2009
sitter o tittar på bridezillas nu, haha :D
sitter o tittar på bridezillas nu, haha :D
karinåjohan: vi berättade för våra familjer i lördags! vi åkte i en liten båt som heter "Svanen" på en utav sjöarna här i Borås, och de hade "räkfrossa" = vi åtåtåt räkor, bröd o så mycket gott! När någon sa att vi kanske skulle skåla, så kikade jag och min blivande på varandra och jag sa att vi hade något att berätta. Hans mamma blev helt röd i ansiktet, trodde att hon skulle bli farmor ;) Men de blev jätteglada!! Min familj hade anat något, men på hans sida kom det verkligen som en chock.. ;)
Vi ska bjuda ca 60 stycken och har en budget på ca 50 000.. Vi har satt ett maxantal på 60, men det är så himla svårt! Jag tror att vissa verkligen förväntar sig att få komma, även fast vi kanske bara umgås nångång ibland.. Har ni såna problem?
Det är verkligen jättehemskt att behöva välja bort många.. Mamma sa att till de som tror sig bli bjudna men inte blir det kan man be komma till kyrkan, men jag vetifan hur många som vill det och sen inte få komma på festen.. Vi får väl se hur det går, vi kommer nog göra en och annan besviken iallafall :(
vi ska ha rosa, guld och ev. mörkbrunt :)
2/5 förstagångsbrud
2/5 Tx2
9/5 soon and very soon
23/5 missbilly
9/5 montpellier
23/5 fröken sjunfors
Vet inte ifall ni har pratat nåt om det, men har ni bestämt för vad ni ska ha för mat?
Vi tänkte ha typ snittar som förrätt, potatisgratäng o marinerad kall fläskfilé till middag och tårta till efterrätt. Ev vickning, men bara typ ostbricka eller nåt :) Så nyfiken på vad alla har tänkt sig!
Min mormor föreslog nån gryta med olika kötträtter i och potatis.. men jag vet inte hur mkt bröllop det känns över det? :S känns som en vanlig söndagsmiddag typ ;) Eller är jag dum? För hon erbjöd sig att laga det isåfall, men jag tror hon gör det vi har tänkt oss också så sett.. härligt med en köks-stojarmormor! :)
nu har inte våra föräldrar vetat om det så länge, så de har mest kommit med idéer.. men vi ska ha middagen och festen hemma hos mormor och morfar, och mormor.. jeesus, hon har planerat! eller, rättare sagt tror hon har planerat. Tyvärr tror hon nog att det ska vara väldigt mycket mer budget än vad vi har tänkt oss. Bara för att vi vill vara utomhus på landet så betyder det väl inte att vi inte vill ha fin dukning, mat eller så.. Men det är bara att förklara för henne, det är ändå våran dag så i slutändan gör vi som vi vill ändå :)
soon: gud så roligt! den var verkligen jättesöt :) jag ska iväg snart och kika med tänkte jag.. men jag är så kluven, för jag vill så gärna gå ner lite före.. :/
förresten.. har någon sett klänningar med "brottarlinne"-stuk baktill? Vet inte vad det kallas egentligen, vill kunna söka på det, men jag vet inte vad man kallar det på engelska eller nåt.. Tips? :)
anja: Åh en vovve! vad roligt! Våran vovvsa är nu 1 1/2 år.. tiden går så fort! Kommer ihåg det som igår när hon var lika liten som ett marsvin o strutta omkring :) Lycka till med den lille!! :D