• Tx2

Maj 2009

Vi gör dem själva. Eller vi och vi, tror det blir mest jag. Är lite mer pyssligare än han. Men skall se om jag kan lära honom något. En kompis man visade sig vara grymt duktig på att knyta rosetter när dem gjorde sina. Han utklassade oss alla tjere som hjälpte till

• Tx2

När vi skissat på budget så hamnar vi på 80-90000 för 65-70 personer. Tror att vi kan kapa några tusenlappar, men det är svårt att gissa vad saker o ting kommer att kosta. Sedan så tillkommer resan. Massa pengar för en dag.

• Tx2

Fast jag tycker att vi verkligen har dragit ned kostnader på en massa detaljer. Men å andra sidan så blir fotografen dyrare än vi hade räknat med från början och festen kommer att kosta, men har jag tur så kan jag dra ned på matkostnaderna, gäller bara att jag hittar en bra lokal så att jag kan fråga mina kockar.

• Tx2

Jag tänkte vänta tills det är mindre än sex månader. Pratade med en tjej som fixade mina naglar i sommar, förutom naglar så gör hon även hår o smink, om när hon tyckte att det var lämpligt att boka sådant o då tyckte hon tidigast ett halvår innan. Hon har ju svårt att veta om hon kan, mycket kan hända på åtta månader (även sex).

• Tx2

Jag får hålla med Sweetsun, det är inte pengarna som man lägger på dagen som avgör om det blir en rolig fest. Det är valet av människor. Är det människor ni tycker om så kommer dem ha störtkul oavsett hur mycket pengar ni lägger på festen.

• Tx2

Ursprungligen från göteborg (vänner o jobb finns där) men bor några mil norr om.

Jag hoppas att vi hamnar en bit under den satta budgeten så att vi kan lägga mera på resan. Men det första jag gjorde var att boka en fotograf som var dyrare än den satta budgeten. Hoppas att det var en engånsförtelse

• Tx2

Vad kul med en andra maj brud till. Vart gifter ni er?

Hm, på jobbet är dem inte så bröllopssnackiga men det kan bero på att det är killar jag får tjöta mest med. En gifter sig på lördag så honom kan man prata lite med.

• Tx2

Då har vi nästan täckt upp hela maj å fästningen

skruttgumma skrev 2008-08-11 19:57:58 följande:
    Nu blev det 23 maj för oss, så vi skulle slippa krocka med SweetSun och hennes blivande Men det går lika bra för oss Nån som har bra förslag på mat???
    Tycker oxå att det är jobbigt att inte försäga mig. Mina bästa tjejkompisa vet så jag kan få ventilera mig. Tycker inte att alla behöver veta vårat datum förrens inbjudningarna kommer. Våra grannar (gamla vänner till sambon o troligtvis marskalk), speciellt tjejen, är supernyfikna, så nu har det blivit en kul grej att inte säga datumet o retas lite med dem.
  • Tx2

Angående ring så har jag nog gått från att vilja ha en enkel ring till något mer blingbling, men det rymms nog inte i budgeten. Får kika lite på det längre fram när man har bättre koll på många av dem stora utgifterna.

• Tx2

Jag tycker att det räcker för våra gäster att dem får reda på det när inbjudningarna kommer (förutom dem som kommer att få uppgifter för dem blir ju förvarnade innan så att dem kan komma), dem har inget behov att veta det redan nu. Kan dem komma så är det ju jättekul, men det är ju inte världens viktigaste händelse (även om jag kan tycka det ). Vill inte att dem skall boka upp i sina kalenderar många månader innan när mycket fortfarande kan hända. Räcker att dem flesta vet att vi kommer att gifta oss nästa år och så kan vi planera o fundera och berätta för dem flesta samtidigt med hjälp av inbjudningarna.

Svar på tråden Maj 2009