Inlägg från: fröken sjunfors |Visa alla inlägg
  • fröken sjunfors

Maj 2009

vi ligger lite lågt just nu med, är fruktansvärt mkt på jobbet att jag mest bara orkar gå in här o läsa alla idéer som finns :)
    eller ptja.. jag slösar mina pengar på ebay istället :( fasen va mkt smått o gott man kan hitta där till bröllopet ;)

• fröken sjunfors

vi går nog in tillsammans tror jag :) vi har tänkt att fota innan så vi har ju redan sett varandra då..

• fröken sjunfors

Vi skickar nog runt januari/februari. Fast jag funderar på att börja pilla på dem redan nu Är så sugen på att göra något!

Festprogrammen vet jag inte riktigt än vad vi ska ha i.. Det ska jag o min toastmadame börja kika på lite längre fram =)

• fröken sjunfors

Jag lär nog inte få reda på allt, men är lite utav ett kontrollfreak så en liten del vill jag nog vara inblandad i ;)

• fröken sjunfors

Välkommen!!

På tal om ingenting..
    I fredags så köpte vi hus!
    Så nu är det full kalabalik då det var inflyttning 1 oktober..
    Har haft en arbetskamrat här idag som kikade på våran hyreslägenhet, hoppas verkligen han tar den!!
    Men budgeten förändras ju lite nu.. Måste ju köpa massa grejer nu ju!

• fröken sjunfors

Åh, måste bara skriva av mig lite..
    Vi var och kikade på huset idag igen :) Den här gången hade vi med min mamma o pappa o sambons mamma. Det var jättenöjda - så skönt! Visst att det är vårat val vart vi ska bo, men det är alltid roligt att känna att de andra också tycker vi gjorde ett bra val
    Dessutom får vi köpa alla deras trädgårdssaker (ex. gräsklippare, röjmaskin o lövblås) + utemöbler + möbler inomhus för bara 3000kronor! De ska flytta tillbaks till lägenhet så de har inte plats med massa saker utan vill bara bli av med det.. Vilket kap!

Så kommer man hem, packar lite.. Men hamnar som vanligt här! Räknade ut hur mkt tyg vi behöver, och vi kommer behöva 32 meter tyg till borden! Som tur är, har våran bestman jobbat på ett tygföretag.. Så han skulle försöka fixa det! Han frågade min sambo hur jag kan tänka på det här nu, när flytten står bakom hörnet.. Men hur ska man INTE kunna göra det?!

Oj vilket långt inlägg.. Hoppas ni orkar läsa ;)

• fröken sjunfors

Har ni både värdpar o toastmasters och/eller toastmadame? Vad är egentligen värdparets uppgift?

• fröken sjunfors

Okaj! Då är min toastmaster o madame nästan detsamma som värdpar då
    Vår bestman har inga direkt uppgifter heller, de behövs nog som stöd, jag vet att jag kommer att behöva stöd! Jag kommer va såå nervös :S

• fröken sjunfors

vi planerar också allt själva, våra toastmasters hjälper till, jag är lite av ett kontrollfreak så vi får väl se hur det blir.. :P

• fröken sjunfors

Moninan: jag tror det blir för mycket! Vi ska inte ha något imellan maten och tårtan. Känns onödigt att lägga ut pengar på småsaker, bättre att lägga de på en bättre tårta istället :)

• fröken sjunfors

Vi ska troligtvis bara ha min systerson som då kommer vara nästan 3 år med. Känns som att det räcker! Som tur är har vi inte många barn i vänskapskrets o sånt just nu, så det underlättar!

• fröken sjunfors

imittesse: jag tycker klänningen var superfin! Vi med större boobies ska väl också kunna ha urringat! Tycker iallafall den blir kanon!

Har ni bestämt frisyr och makeup än? Ska ni göra hemma, frissan eller hur? Om ni ska till frissan, ska ni gå och göra en "testning" först för att se att det blir bra? känner bara hur pengarna brassar iväg om man ska göra så, men frisören kanske vill att man ska göra så?! nyfiken på hur ni har tänkt det

• fröken sjunfors

oj!! det var ju inte alls farligt. med tanke då på prov + klipp o make! Detta måste kollas upp, hoppas någon i borås har typ så med

• fröken sjunfors

Nocia: Härligt med en likasinnad! Vi ska antagligen också ha tärnor, bestman, toastmasters o vänner vid honnörsbordet och ha familj närmast i en utav "tungorna" istället. Dessutom blir det många vänner utan respektive, vi vill få med så många nära vänner som möjligt istället.. Än så länge har vi bara fått positiv respons! De flesta känner varandra, och det är "ingen som känner ingen" så de finns alltid någon nära tillhands. Dessutom kan man ju kanske lära känna lite nytt folk istället Vet att många är emot detta, men för oss känns det så rätt, så vi kommer att köra på det!

• fröken sjunfors

Är det någon som har planerat att gå ner i vikt till bröllopet (och välmåendet för den delen ;P). Hur mycket har ni tänkt att gå ner, och har ni några tips? Hur gör ni med brudklänningen? Vänta med att köpa/köpa en som passar/köpa en mindre som (förhoppningsvis) ska passa sedan

Jag skulle gärna gå ner 15-20 kg men det tror jag inte händer tills dess, men ska göra allt jag kan! Det värsta är att jag är ett läsk/godis-och chipsmonster.. Såå jobbigt

Svar på tråden Maj 2009