• Tx2

Maj 2009

Vad bra, då kan du sjunga på mitt bröllop! El så kan jag få bolla låtval med dig i alla fall el så kan du kanske tipsa om andra som kan sjunga. Kanske servera oxå? Påminn mig om två veckor när vi ses

artist skrev 2008-08-22 12:46:28 följande:
    Jobbar ju själv som sångerska, och då blir man lätt kräsen eftersom man har "sjungit sig trött på" många låtar på bröllop, eller hört andra "sjunga sönder" dem..
  • Tx2

Sådär, gå har jag shoppat det mesta materialet för inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort. Så nu kan vi (läs jag) börja pyssla.

Skruttgumma: Här är massa bilder på fästningen och namn på platser. kongeveien.hiof.no/bohus/start/index.html

• Tx2

Var på vigsel vid dammen, misstänker att det är den vanligaste platsen. Hade ställt uppbänkar så att det var en mittgång. Fem bänkar på vardera sida, där det satt fyra el fem personer på varje. Fördelen att ha det där är att det blir lite avskilt även om folk står uppe och tittar plus att det finns ett elskåp där ifall man behöver det. Och man kommer direkt dit när man går in på baksidan, så slipper gästerna gå på en massa hala stenar.

skruttgumma skrev 2008-08-22 19:00:32 följande:
    Sweetsun: Vart ligger det valvet? Hur många fick plats att sitta där tror du? När jag pratade med hon Lena så sa hon att det var ca 30 personer på alla ställen utom om man valde borggården..
  • Tx2

Gött, fick ett ja från min drömsolist till att sjunga på vigseln. Var väldigt osäker då hon bor på andra sidan sverige och är min fd sambos syster. Nu måste jag bara hitta någon som kan kompa henne.

• Tx2

Aha, det är så det fungara! Får prova det någon dag.

skruttgumma skrev 2008-08-25 20:53:56 följande:
    När jag inte pratar om det konstant så har han faktiskt blivit lite mer positivt inställd till att planera..
  • Tx2

Vi kommer att skicka våra inbjudningar i skiftet januari/februari. Dem som är viktiga för oss har fått reda på datum tidigare.

Inte funderat på innehållet i festprogrammet. Skall höra med toastmasterparet längre fram om innehåll.

• Tx2

Jag tror att vi kommer att ha osa i mitten på mars (gifter oss första helgen i maj).

• Tx2

Gifter man sig i svenska kyrkan så är det en vigselgudstjänst. Som innehåller tre psalmer. Har man solistsång så kan kyrkan gå med på att stryka en psalm för att gudstjänsten inte skall bli alltför lång.

Förstår inte heller vad som är fel med borgligt.

• Tx2

Har skissat lite på det, men det blir nog lite ändrat då jag fått en vän att åka ned från stockholm att sjunga så då blir det nog fler sånger. Vill få njuta av hennes stämma så mycket som möjligt. En vän skall läsa dikt o sedan hoppas jag på att vf oxå ställer upp på lite mer än det obligatoriska. Hoppas att det tar ca 30 min.

• Tx2

Artist: Min förra sambos syster Hon har samma förnamn som du. Jobbat på wallmans i stockholm dem senaste två åren i ensemblen, nu är hon hovmästare.

Svar på tråden Maj 2009