• 090704

Måste bara fråga...

Min m2b vill gärna ha en marsalk till vårat bröllop, men jag vill inte ha någon tärna... våra barn ska vara brudnäbbar och jag tycker att det räcker. Men han vill detta så gärna, så nu undrar jga om man kan göra så att det är bara han som har en marsalk och jag ingen tärna?
    och om det är ok, hur gör man vid ingången till altaret?
    ska dom stå där framme och vänta på mig och jag går in själv men barnen eller ska vi gå in tillsammans och han bakom eller?
    vill inte att mman pappa ska gå in med mig så vad är då alternativet?
    jag är väldigt tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden Måste bara fråga...
  • Lavendelblomma

Kan du inte låta din m2b stå där framme, alltså din man framme och marskalken vid sidan av. Och så kommer du in tillsammans med barnen, så kanske de kan ställa sig på andra sidan (där den ev. tärnan då skulle stå). Så framme blir det alltså fr vänster sida: barnen - du- m2b-marskalk (eller tvärtom)

• Tx2

Om ni vill gå in tillsammans så kan väl marskalken gå in efter er. Och barnen före.

• Helena Johansson

Det går alldeles utmärkt.. vi ska ha två tärnor och fyra marsalkar som jag inte heller har nån koll på hur vi ska ställa upp eller gå in med, men antar att det ornar sig på nåt sätt Sålänge man får det som man vill, det är ju det viktigaste!

Tycker dock att inlägget ovan verkar en bra lösning för er

• Tx2

Vi var fem tärnor o en marskalk på en väns bröllop. Först gick dem två näbbarna, sedan brudparet och sedan gick vi andra två och två. Först tärnor o sist en tärna o marskalken. Funkade hur bra som helst. Jag snubblade inte

• 090704

tack för dessa fina tips, tror att det blir så att barne går in först sen vi och sist marsalken!
    tur att det går bra att göra så!!

• Red Scarlet

Hoppas att det blir lyckat för er!

Jag har liknande problem, men jag har inte ens brudnäbbar! Ville inte ha tärnor för hade inte kunnat bestämma mig för vem/vilka och ville inte såra någon. Men min m2b ska ha minst en bestman/marsalk. Ska brudparet gå in först och en stackars marsalk gå efter oss då? Eller blir det snyggare isåfall att göra det på amerikanskt vis att brudgummen och marsalken står vid altaret och bruden går in själv? Usch jag vet inte..:(

• Sommargrönt

Vi har en tärna men ingen marskalk. Då måste man väl kunna göra tvärtom också. :)

• f1bride

Precis samma problem har vi! Hur ska man göra??

Red Scarlet skrev 2008-07-19 11:08:12 följande:

Hoppas att det blir lyckat för er!Jag har liknande problem, men jag har inte ens brudnäbbar! Ville inte ha tärnor för hade inte kunnat bestämma mig för vem/vilka och ville inte såra någon. Men min m2b ska ha minst en bestman/marsalk. Ska brudparet gå in först och en stackars marsalk gå efter oss då? Eller blir det snyggare isåfall att göra det på amerikanskt vis att brudgummen och marsalken står vid altaret och bruden går in själv? Usch jag vet inte..:(
  • 090704

nää visst är det klurigt, men jag tänker att det blir ju omvänt om man har bara tärnor.. visst måste det bli så.. jag tror i allafall att vi ska gå in tillsammans och marsalken går sen, men jag hinner säkert ändra mig!
    en sak vet jag då och det är att jag förmodligen svimmar om jag går in själv så jag tror inte att det är ett alternatív!! haha

• Dittvackrajag

Ni kan göra precis så som ni själva vill!

Han kan ha sin marsalk, du slipper din tärna och ni har era små brudnäbbar.
    Antingen går ni in alla tillsammans, eller så går ni in var för sig, alltså han med sin marsalk och sedan du med dina näbbar.
    Eller om man kan komma på andra förslag som kanske känns mer narturligt för er så är det bara att köra på det!

• Tx2

Inte alltid man kan göra som man vill, beror på kyrka och församling. Bäst är att höra med er vigselförrättare.

Den traditionella ordningen är näbbet, brudpar, täror o marskalkar.

• AnAngel

Hejsan,
    det går absolut. Det är ju ER dag, ni bestämmer allt ;). Så tänker vi... Hoppas allt går bra!!

Svar på tråden Måste bara fråga...