• brud080805

Mens på bröllopsnatten?!!!

Vi som bara ska ha ett litet bröllop och ska sedan på natten ta in på ett fint hotell vi fokuserar på att ha en rejäl bröllopsnatt om ni förstår vad jag menar. Men det värsta är ju att jag kommer att ha mens då!!!! Någon som vet nåt man kan göra åt det????

• Svar på tråden Mens på bröllopsnatten?!!!
  • Garonne

Det finns skjuta upp piller på apoteket! Skjut upp omgången innan, så kan du var säker och så blir du inte uppblåst och mens-pluffsig (som iaf jag brukar bli) på bröllopsnatten

• SaraPayam

Det finns tabletter som man kan äta för att skjuta upp mensen, men jag vet inte vad de heter, tyvärr, men ring till gyn & hör :)

• brud080805

är de receptfria eller?

• Augustibruden 2008

Jag undrar oxå om det är receptfritt...

• SaraPayam

Jag har inte en blekaste aning, men om du går in på apotekets hemsida så kanske du kan hitta nåt där :) Annars är det bara att ringa upplysningen, det brukar finnas ett nummer på hemsidan :)

• SaraPayam

Det smidigaste är nog om du ringer gyn/distrikts sköterska :)

• Sparkling

Nej, de är inte receptfria och det har med att göra om man är gravid. Jag fick i alla fall göra ett gravtest och sedan skrev de ut dem. Tyvärr var det förra sommaren och jag kommer inte ihåg vad de heter men de fungerade.

Ring gyn så fixar de det åt Er.

• Cajjo83

Sparkling: Heter de Primolut-Nor 5 mg??
    Googlade lite och hittade det namnet??

• Västkustbo

Äter du p-piller? Vilken sort i så fall? När jag hade trefaspiller (heter det väl när man äter tre veckor och gör uppehåll en) så kunde man förskjuta mensen en vecka genom att äta fyra veckor i rad och sen ta uppehåll en vecka.

Är inte Primolut nått man äter för att framkalla blödning för att förekomma mensblödningen? Osäker på det, men känner igen namnet.
    Tror dock inte att det finns nått receptfritt. Det absolut bästa är att ringa gyn och ta reda på den bästa lösningen för dig.

• Jen82

Jag har fått primolut nor. får endast äta dem max 10 dagar.. jag ska skjuta på mensen. ska egentligen på mens två dagar efter bröllop. Men vill inte det.

• Malaki

Hej, jag har trinovum 28 och med de tabletterna fördröjer man mensen bara genom att ta vecka nr 3:s tabletter en vecka till.
    Har bara gjort det en gång - men det var hur enkelt och smidigt som helst

• Augustibruden 2008

Men om man inte äter p-piller då?
    Kan man köpa ngr tabl att skjuta upp mensen...?

• snippy 19juli

skit i det ni e ju gifta=)

Svar på tråden Mens på bröllopsnatten?!!!