Bästa vän...bangar min möhippa!
Vad är anledningarna till att de avstår då?
Jag blev också lite besvikna på några, men när jag fick höra att de inte hade råd förstår jag. Lite synd av de som planerade... 450:-/pers
Vad är anledningarna till att de avstår då?
Jag blev också lite besvikna på några, men när jag fick höra att de inte hade råd förstår jag. Lite synd av de som planerade... 450:-/pers
Jag kan säga så här.. Mitt bröllop öppnade ögonen för mig när det gäller en del släkt och vänner.
Det visade sig vilka som var mina riktiga vänner och det har förändrat en del.
Håller med anne att det inte är mycket du kan göra, mer än att förklara för vännen att du är besviken. Släpp det sen, för det är inte värt det. Förhoppningsvis kommer du ha en fantastisk dag/kväll tillsammans med övriga vänner.
Håller med Ann igen..
Jag hade jätteproblem med min ena tärna och jag orkar inte ens umgås med henne idag. Hon brydde sig inte om hur jag hade tänkt att se ut eller hur jag skulle ha håret. Hon gick bara på om hur HON ville ha det och hur hon skulle se ut. Jag blev jätteledsen, orolig och till slut helt uppgiven. jag sa inget för att inte förstöra bröllopet eller planeringen. Men grejen är att det blev ju lite förstört ändå, eftersom jag kände så här. Så som sagt... En dialog.
Det känndes inte rätt att hon var ena tärnan heller...
Neej, jag tycker verkligen du ska ta ett snack med henne.
Fråga om det är viktigt för henne att vara tärna? För det verkar inte så..
Ställ dig frågan vad ni har gemensamt sedan tidigare?
Hur nära står ni varandra egentligen?
Precis som ninnabell skriver så förväntas det egentligen en del av en när man tackar ja till att vara tärna. Vet hon inte det?
Jag tror det är viktigt att du pratar med henne. Utifrån det samtalet tycker jag ni ska komma fram till om det är rätt att hon är tärna eller inte.
Zozo: Ok, vänskapen är viktigare än hippa.
Men om det verkligen är viktigt för din vän, och spelar stor roll för henne är det inte då också viktigt för dig? Skit samma om det är hippa, fest eller begravning. Det som är viktigt för min vän är också viktigt för mig.
Ädelt, o så ädelt
Jo, vi är väldigt olika.
Jag är glad att jag har goa vänner. Vi har alla hektiska liv, men hinner med varandra ändå. Vi har väl hittat varandra för att vi värderar ungefär samma saker i livet. De känner mig så pass väl, så de vet vad som är viktigt för mig och inte.
Bröllop kan ju bli lite speciellt eftersom det inte är något som hör till vanligheterna i vardagen. Jag märkte ju även av det i våran planering spårade ut lite ibland. Alla vänner har inte samma värderingar när det gäller bröllop och hippa och allt som hör till. Därför skriver jag som jag tidigare gjort i tråden; Prata med din vän.