• dreams

Snälla hjälp mig med murgröna

Hej på er alla!

Jag misstänker att jag har missförstått tjejen som ska göra min brudbukett.

Hon är en bekant till familjen så jag ville att hon skulle göra min bukett till bröllopet. Hon jobbar som florist och är jätteduktig.

Jag frågade henne lite om bordsdekorationer och hon sa att det billigaste (vi har en väldigt begränsad budget) är att köpa murgröna på ikea och lägga långa rankor på borden. Jag har hittat jättefina bilder så jag bestämde mig för murgröna tillslut.

Igår var jag inne på ikeas hemsida men de visar bara murgröna i krukor och dessa var ju inte långa!!!
    Hon menade säkert att jag skulle köpa sånna och låta de växa hemma tills dagen D. Vad gör jag nu, vi gifter oss ju om 5 veckor! Dessa hinner ju aldrig bli långa tills dess!

Finns det att köpa långa rankor och vad kostar det isåfall? Kan någon hjälpa mig med lite tips och ideer.

Kram

• Svar på tråden Snälla hjälp mig med murgröna
  • chamor

Åk till ikea så snart du kan. Välj de finaste! Vi köpte några i påskas, de är riktigt långa nu så de växer ganska fort. Våra är nog iaf 1-1,5 meter nu. Finna finare coh fulare murgrönor så fråga om de har fler på lager! Lycka till!

• dreams

Växer de fort? På ikea stog att de var 35 cm så de kanske hinner växa till sig lite eller?

Tack för snabbt svar! E som tur ledig idag så det kanske blir en sväng dit iallafall.

• chamor

Det var iaf grym växtkraft i de jag valde Men kolla om det finns ljusgröna blad som är på gång liksom. Alltså nya blad, det tyder ju på att plantan mår bra Sen är det ju inte att alla är exakt 35. Det finns kortare och längre och det kan även variera från planta till planta.. Åk du och titta så ska du se att du hittar några fina. Tänk på att samma ikea ofta har murgrönor med små men täta blad och stora mindre täta blad. Gjorde misstaget att köpa flera med stora och mindre täta och de andra som jag köpte till sen är SÅÅÅ mycket finare.. Men men Det går nog bra ska du se!

• Yllo