Roligaste dagen i hela mitt liv, hippad!
Hejsan!
Måste ju berätta eftersom alla nadra gör det me. Gifter mig den 19 juli och visste att det skulle bli en hippa, men inte när förstås. Måste ju säga att jag tänkte att den kanske skulle bli den lördagen eftersom de andra dagarna e vi rätt uppbokade, men man kunde ju inte veta säkert. Kunde i alla fall inte sova på fredagen eftersom jag var så spänd!
Svärmor hade ringt och frågat ifall jag ville följa med till torget på morgonen vid 10 tiden och då började jag ana ugglor i mossen fast när hon ringde halv 10 på lördag morgonen och sa att hon var på väg, släppte det där med hippan och såg fram emot trevlig shopping på torget. Ser deras bil rulla upp på parkeringen utanför huset.
Det plingar på dörren och jag öppnar, där står en okänd soldat och frågar efter mig. Jag börja gapskratta och säger att det e jag. han ger mig 2 minuter och en lista på grejer att packa med. Bakom dörren står svärmor och svärfar och skrattar. Jag fick hoppa in i en fräsig bil och han körde med ilfart mot nästa destination, Skogen!
Där står alla mina vänner och väntar på mig, med skumpa, jordgubbar och choklad. Kan inte sluta lee. Sen fick jag åka ytterligare en bit in i skogen sittandes på taket på min kompis cab. Nästa destination Vidablick. Dät möttes vi av en instruktör som vi hade med oss under dagen. Fick göra en massa roliga aktiviteter tillsammans, och så fick jag prova på en del utmaninga på högrehöjder. bla att klättra upp för en påle ställa mig längst upp och släng mig ut, skit läskigt men skoj. Efter det åt vi god sallad för att sedan åke vidare till nästa destination, hemma hos svägerskan.
Där stod skumpa, vin och en massa tilltugg och väntade på oss. Vi kunde underhålla oss med singstar vilket var såå skoj.Kl var då 15.00 och vi fick till kl 17.00 på oss alla att dusha och göra i ordning oss. Tur att jag packade med min fina nya topp att ha till kvällen. När jag hade dushat fick jag dock veta att jag inte alls skulle få ha på mig den utan en blå prickig klänning från 1950 talet...huuuuu. Blev också gräsligt sminkad av en kompis och så fick jag se ut. Ufff.
17.00 väntade karaoke taxin på oss och nu bar det av till nästa destination. Stan. Fattade ingenting när vi åkta taxi till en busshållplats för att vänta på bussen. men sen kom det.. Fick en barnbandspelare ni vet en sån man hade när man var 4 med en liten mic till. Jag skulle stå för guidningen på bussen.. ahhaha. Så skoj. Även om många tyckte det var skojigt tyckte inte hela bussens resande det. Torrisar!
Sen fick jag i uppgift att innan vi gick och åt intevjua folk på stan med bandspelaren vilka råd de hade till mig som snart ska ingå äktenskap. En del sa faktiskt riktigt fina saker som jag kommer att ta med mig!
Sen var det dags för mat, och vad hungrig jag var!!
Sen var det givetvis dans på la crog som gällde. Och hjälp vad poppis man blev med blommig klänning, hemsk sminkning och tiara. Alla möjliga människor pratatde och dansade med mig natten lång. Jätte skoj men vid halv tre fick jag nog och tog taxin hem.
Vill bara tacka alla min fina vänner för en underbart rolig dag! Kommer minnas dagen hela mitt liv!
Tackar dock inte för hur jag mådde dagen efter!
Det var min hippa det, tack för att ni orkade läsa allt!