• ingenjörsbruden

OT: Födelsedagspresent åt en 9årig tjej?!

Lite OT...men jag behöver hjälp!

Ska fira mina systerdöttrar på lördag.
    Den äldsta tjejen ska få en sminkning på Make-Up Store....

Men vad tusan ska jag ge till 9-åringen?!
    Hon älskar gymnastik o sitter aldrig still utan står mer på händer än på fötter....älskar dans o kläder också.
    Hon avgudar sin kusin som klär sig mer punkigt/rockigt med nitar o läder osv......tufft men tjejigt....

Snälla kom med förslag på max 500 kr!

• Svar på tråden OT: Födelsedagspresent åt en 9årig tjej?!
  • matteve

Ett smycke av ngt slag, typ SNÖ eller annat kul märke? Eller är det tråkigt?

• grabbarna

i den åldern brukar man väll gilla papper,block och pennor och jag har köpt böcker med/om nelly rapp som blivit mkt populära

• FruRålin080808

Jag har en dotter som fyller 9 i augusti och hon har skrivit en låååång önskelista. Tror inte att hon har somnat än så jag kan inte gå upp på hennes rum och "norpa" listan just nu...men återkommer=)

• ingenjörsbruden

Ooo så många bra förslag!!!

Just det....hon har blivit tokig i att måla/skissa kanske köpa en bok om sånt......

Hon älskar smycken också....men hon har fick öronhängen sist....

Ser fram emot tips ifrån listan fruRålin

Fler goda idéer mottages gärna!!

• Pyron

pärlor, vanliga eller smyckesatser.
    minivävstol.
    minivävstol för armband.
    Ritblock.
    artistlåda, kritor, pennor tusch, vattenfärger
    smycken
    målarböcker
    fönsterfärg, mycket uppskattat
    figurer från litle pet shop.
    lego
    barbie
    stafli

nä nu kommer jag inte på fler

• Mikabella

En kangaroostick kanske Eller rollerblades? är ju bra att uppmuntra till aktivitet.

Annars är väl en mysig biokväll med dig något kanske? Narnia har ju precis haft premiär. Bio, hamburgare eller pizza på restaurang och popcorn

• ingenjörsbruden
    Mikabella skrev 2008-07-03 13:38:22 följande:
    En kangaroostick kanske Eller rollerblades? är ju bra att uppmuntra till aktivitet.Annars är väl en mysig biokväll med dig något kanske? Narnia har ju precis haft premiär. Bio, hamburgare eller pizza på restaurang och popcorn
    Kanonförslag!!! Så får ju jag också se bion!!!
  • FruRålin080808

här kommer min dotters lista
    En tur med islandshäst
    örhänge
    kläder
    Bratz
    barbie
    Barbiehäst
    pengar
    pysselsaker
    hopprep
    kanin
    Böcker
    Köra gokart
    Biokort
    ipod

Jag gillar att ge barnen upplevelser i present tex bio, restaurangbesök, konsertbiljetter mm
    Jag gillar Mikabellas förslag! Kunde inte sagt det bättre själv=)

• Mikabella

När jag var liten så brukade mormor ta med mig på sånna kvällar!! Det var det bästa som fanns! Var sååå mysigt att vara bra vi två. Bio och pizza och massor av uppmärkasamhet Rekomenderart det verkligen varmt då jag själv uppskattade det så mycket.

• ingenjörsbruden

Ooo så bra!!!!

Svårt att välja bland alla bra idéer så jag tror att ta med flickorna på vars en heldag med shopping o fika, kanske bad, bio för den ena o makeupkurs för den andra!!

Tack för all hjälp!!!

Svar på tråden OT: Födelsedagspresent åt en 9årig tjej?!