• Dristig

Hala skor

Ska snart på bröllop, inte som brud utan gäst, men har köpt nya skor som jag håller på att gå in för att inte få skav på bröllopet. När jag haft på dem nu, både hemma och på jobbet, har jag upptäckt att de kan vara ganska hala på vissa underlag. Har ni några tips för att förhindra att man halkar. Var själv lite inne på handbollsklister under sulan men vet inte hur bra det är eller om det ens håller någon längre stund?

Tacksam för svar snart, bröllopet är om 2 veckor!

• Svar på tråden Hala skor
  • Cajjo83

Jag ska gifta mig om en vecka och har samma "problem" som dig.. Men jag bryr mig inte, utan jag försöker bara vänja mig i skorna så kommer allt gå som en dans! Men vet ju samtidigt hur hala dina skor är... Men vi har parkettgolv och det är väldig halt, hehe! Men har provdansat i de utan probem, jag ser det bara som ett sätt att snurra lättare :P
    Lycka till!

• EllaM

Det finns speciella halkskydd man kan klistra på sulan. Jättetunna, som man sätter på "framfoten" under sulan. Kolla hos en skomakare, de brukar ha sådana! Är klacken av plast kan man byat den mot en lite mjukare i gummi. Plastklackar som är hårda blir lätt hala. Skomakaren fixar det också. Bättre kunna dansa och gå bekvämt utan att vara rädd för att halka!

• 20080301

Sandpappra lite under skorna så sulan inte är helt blank

• happyme

Hej!

Jag har lämnat in mina för omklackning och -sulning. Det blev jättebra! Brukar göra så med nya skor, men var lite orolig eftersom brudskorna är vita, men det gick bra, blev inga fläckar hos skomakaren :) Kostade 250 kronor, som hittat! :)

Omsulning - de lägger alltså på en ny sula uppepå den du redan har, inget som syns nåt vidare eller märks på annat sätt.
    Omklackning - ny gummiklack på klacken, eftersom den som sitter där från början oftast är i hårdplats och inte håller sig fin mer än en kväll. Plus att den är hårdare och halare att gå på.

Lycka till!

Om du vill ha tips på skomakare i götet, säg bara till!

• Miss Blue

Mina brudskor hade plastklack som var snorhal, jag lämnade in och klackade om dem med en gummiklack så nu kan jag gå säkert
    Ett tips som mannekänger på modevisningar använder är cola under skorna.....
    (tokigt bara om man drar till sig alla getingar och humlor i närheten!! ) Hårspray funkar oxå!

Lycka till!!

• Sommargrönt

Jag var på danskurs igår och hade med mina brudskor. Märkte att dem var snorhala. Men då hade dansläraren vax i små korn som han strödde på golvet. När jag gick på dem satt jag som fastnaglad i golvet sen...Så....vax kanske?!

• Cissit

Haha ja kanske sån där antihalk-valla som längdskidåkare använder när det är halt ute? ;)

• Dristig

Tack snälla för alla tips! Tror att jag testar med cola eller hårspray först och om det inte funkar får det bli en omsulning.

• grabbarna

fast låter det inte klibb,klibb,klibb om man har cola under sulorna

• Miss Blue

...det drunknar i klockringning, orgelmusik mm
    Man ska nog inte ta FÖR mycket...

grabbarna skrev 2008-07-07 10:26:48 följande:
    fast låter det inte klibb,klibb,klibb om man har cola under sulorna
Svar på tråden Hala skor