• Längtan0808

Hur många rispåsar?

Hur många rispåsar ska man räkna med? En till varje bjuden gäst eller ska man ta i lite extra och lägga på lite? Hur många har ni andra gjort?

• Svar på tråden Hur många rispåsar?
  • Lina_K

Oj, ni vill INTE ge en till varje gäst. Låt dem dela lite, ni kommer få tillräckligt med ris på er ändå...

• Längtan0808

Jasså....Hihihi....det kanske man inte vill. Ops! Hade inte en tanke på oss...*ler*

• mazaba

ja har köpt ett packe 24 st såpbubblor ris påar blir 30st tror ja, när ja var på bröllop ´för några helger sen fick man ta själv, vi tog inte. Svårt at veta hur många som vill, kvinnorna vill säkert....

• Sommargrönt

Vi köpte en stor påse hjärtformat ris som vi sätter i en korg. Det borde räcka till 60 små nävar. Gör det inte det så får det vara. Vi lär få nog med ris på oss i alla fall!

• mazaba

Ni hade alltså en stor korg för alla gäster? Det var smart sparar man ju lite pengar oxå slipper man köpa organsapåsar.

Sommargrönt skrev 2008-07-04 13:45:05 följande:
    Vi köpte en stor påse hjärtformat ris som vi sätter i en korg. Det borde räcka till 60 små nävar. Gör det inte det så får det vara. Vi lär få nog med ris på oss i alla fall!
  • Malllis

Vi har bjudit ca 18 personer på vårat bröllop, men jag har gjort 30 rispåsar. Jag räknar med att det kommer några till kyrkan som inte är bjudna efteråt. Hittade billiga organzapåsar så jag har nog lagt ut ca 80kr på allt.

• slilja

Jag tänker oxå ha en fin korg med ris, min systerdotter ska stå med den vid utgången.

• mazaba

vi kommer vli 76 om alla kommer känner inte at alla skulle behöva ha, men om har då en korg med ris i får de som vill ta en lite näve slipper de ju hålla på att försöka få upp snöret till påsen oxå. Men visst lite mysigt med påsar är det ju...

• Marsaphir Marlean

Jag gör inga rispåsar, det får gästerna ta med själva! *Det hör ju till!*

• Nalle Puh 40

Har nog riset i en korg så får man ta en näve när man går förbi, är så svårt att beräkna och det är ju tråkigt om det inte räcker

• lycklig78

Vi hade både såpbubblor och ris (hirs).

En vän till mig delade ut rispåsar till alla gäster och jisses vad de fick ris på sig. Det tog aldrig slut...
    En påse per par räcker iaf.

• bridesilly

Till vigseln och middagen kommer vi bli 30 som det ser ut nu men vi räknar med fler gäster i kyrkan och alla får en rispåse var så jag har 50 st klara Har dock rätt så lite ris i varje påse

• 126306

Ris får man faktiskt ta med själv om man vill kasta det. Det tänker jag inte lägga ner enrgi eller ekonomi på.

• flowerrose

Ordnar ni ris själva? Jag tycker det känns lite knepigt att jag ska fixa det... Om nån vill kasta nåt på oss får de väl ta med sig det. Jag klippte rosorna igår och funderade på om man skulle spara rosenbladet så att folk kan kasta men det kändes så konstigt att jag skulle ordna med det så blommorna fick åka på komposten istället...

• bridesilly

Jag vet inte hur alla andra gör men jag har aldrig vart på ett bröllop där man måste ta med sig ris eller liknande själv

• 8108
    bridesilly skrev 2008-07-06 19:49:31 följande:
    Jag vet inte hur alla andra gör men jag har aldrig vart på ett bröllop där man måste ta med sig ris eller liknande själv
    Nej det har inte jag heller. Ris eller bubblor har funnits på de bröllop jag har varit på därför kommer vi att fixa det till vårat oxå! Hade tänkt köpa organzapåsar men efter att ha läst denna tråd så kommer vi nog lägga riset i en korg som vår dotter får hålla i istället!
Svar på tråden Hur många rispåsar?