• weinlove

Om sex dagar byter jag efternamn...

På lördag gifter vi oss och då är det min tur att byta efternamn. Slog mig alldeles nyss att jag kommer att heta det jag alltid hetat i bara sex dagar till.

Jag älskar min blivande man mer än nåt annat och jag vill heta lika som han men det är ändå lite nervöst. Tycker om mitt efternamn. Anledningen till att jag byter till hans är att det typ är bara hans släkt på typ 15 personer i Sverige som heter så.

Nån mer som ska byta efternamn och känner samma sak?

• Svar på tråden Om sex dagar byter jag efternamn...
  • sakke

Jag ska byta efternamn, tycker det känns helt Ok,för vi blir de enda i Sverige förutom min blivandes mamma som heter detta..=)

• weinlove

ja visst äre roligt att va nästan helt ensamma om efternamnet.

• FrElin

Gifter mig också på lördag och går och mumlar mitt nuvarande namn för mig själv - bäst att passa på! Jag har nog inte insett att det är "på riktigt" förrän nu sista tiden. Funderade inte så mycket när vi kom överens om att ta min blivande mans namn, han och min bror har samma förnamn så det var väl inte så svårt att avgöra. Men jag har ju hetat det jag heter i snart 34 år! Fast jag känner mig också stolt över att vi kommer heta samma i efternamn och verkligen bli en egen liten familj

• gustafmatilda

Jag bytte efternamn för drygt en månad sen och jag har fortfarande inte vant mig. Har kvar mitt gamla efternamn som mellannamn så det är inte såå farligt om jag börjar presentera mig med det och sen lägger till mitt nya, men för det mesta kommer jag på det efter att jag lagt på luren. Maken mobbas lite när han hör mig presentera mig med mitt gamla ;)

Svar på tråden Om sex dagar byter jag efternamn...