• lycklig78

Att anordna möhippa...Elak eller snäll?

Jag undrar hur ni ser på det här med att hippa/bli hippad...?

Själv tycker jag dagen ska bli något alldeles speciellt och jättetrevligt för bruden. För mig FINNS inte att gör piniga saker bara för att. Jag tycker man ska gå till bruden och göra sånt som hon gillar... Inte planera för att själv få sig ett gott skratt.

Vad tycker ni? SKA det va lite pinigt?

• Svar på tråden Att anordna möhippa...Elak eller snäll?
  • Bröllop 2 aug

Jag tycker att blivande bruden ska ha den roligaste kvällen hon kan tänka sig! Visst kan det vara något inslag som gör att hon rodnar lite, men absolut inte klä ut henne och tvinga henne göra hemska saker på stan. Det ska ju vara "sista kvällen med gänget" och då tycker jag att alla ska ha kul.

• JosieAdde

Förnedring är så 80-tal. Klart man ska göra något trevligt och kul ihop!

• Nattson

Jag tycker att bruden ska få göra en pinsam graj men i huvudsak ska det bara vara roligt!

• hungran79

jag sa till min tärna att jag inte ville vara med om att klä ut mig och göra tokiga saker men jag fick inte som jag vill. utklädd var jag hela dagen och brydde mig inte. man gör så många roliga saker att man inte tänker på vad man har på sig. det kommer att bli kul att se filmen och fottona.

• esset50

Det ska passa bruden. Alla är vi ju olika, det är ju konstaterat på 100 andra trådar här...

Tycker det skulle vara direkt oförskämt att skämma ut någon för att få känna skadeglädje...

Roligare skratta med varandra än åt varandra...

Jag var på en hippa där vi endast tog en öl o sedan åkte räkbåt, för bruden hade tråkiga erfarenheter sedan tidigare av folk som haft roligt på hennes bekostnad. Hon var så glad o rörd o tacksam. Någon annan hade säkert blivit jättebesviken för att det var för LITE av bus...

• lycklig78
    Nattson skrev 2008-07-06 16:30:40 följande:
    Jag tycker att bruden ska få göra en pinsam graj men i huvudsak ska det bara vara roligt!
    Vad innefattar pinsam grej?
  • FruRålin080808

Jag tycker att det är viktigt att man ser till bruden som person. Det är nog också viktigt att tänka på att en sak som kan vara pinsam för en person kanske inte är det för en annan. Det viktigaset är väl att man inte kränker någon och att personen i fråga inte känner sig förlöjligad. Jag kan tänka mig att göra en hel del tokigheter, vilket at tjag tror att mina vänner vet;)

• Mikabella

INTE pinig! Trevlig, rolig och PARTY PARTY!

• hungran79

min syrra berättade att när en av hennes bekanta hade möhippa så hade tjejerna på sig svarta sopsäckar och bruden skulle oxå ha det...men.....nu till det pinsamma....de satte på henne en genomskinlig sopsäck så hennes underkläder syntes hela tiden. hon trode att hon hade en svart på sig. de gick runt inne i stan med henne. jag tycker det är lite elakt men som alla säger... man ska anpassa hippan efter hur bruden är och vad hon klarar av.

• lycklig78

Men handlar det verkligen om vad bruden "klarar av"?

• Nalle Puh 40

Det ska vara ett fint minne för livet och är man elak och inte gift själv så kommer det garanterat igen...

• EllaM

Ingen förnedring, inget pinsamt, bara sådant som bruden tycker om och vill och vi anpassar dagen efter vad (vi i alla fall tror!) hon tycker om. En rolig och mysig dag med tjejgänget. Så funkar det i vår kompiskrets och jag är helt för det (och helt emot pinsamt/elakt!)!!

• tolonta

Pinsamt kan vara roligt, inte minst i efterhand. Det ska ju inte bli så att det är jobbigt... Men om jag skulle hamna i någon pinsam situation skulle jag sedan komma skrattande till mina vänner, som skulle skratta med mig.

Elakt är givetvis inte roligt, men jag har inget emot en litet pinsam utmaning på stan. Det är väl bara att le och bjuda på sig själv, så tror jag att ALLA, inklusive man själv, har jättekul!

• Sommargrönt

För egen del skulle jag önska att hippan var lite speciell. Inte pinsam nödvändigtvis men om de som anordnar den verkligen känner mig och passar på att pusha mig att göra något jag vill men kanske inte riktigt vågar, då skulle jag tycka att det var perfekt.

• Dolliver

Det som passar bruden - jag fick den perfekta möhippan! Därmed inte sagt att någon annan skulle tycka detsamma! =)

• 20080802

Håller med sommargrönt. Har nyligen blivit hippad och det var jättemysigt och bra och förmodligen vad de flesta av de deltagande kompisarna själva hade velat ha, men för mig blev det lite... hmmm... lite lite hippa helt enkelt! :-/ Hade gärna gjort något galet/roligt/lyxigt/udda som jag aldrig skulle varit med om annars. Därmed inte sagt att jag hade velat sälja kyssar på stan men... Ja, ni kanske förstår! Jag har spelat teater och spexat och gillar att stå i centrum så jag hade som sagt gärna gjort nååågot annat än mys i skärgården.

Allt beroende på person!!

Sommargrönt skrev 2008-07-07 13:16:41 följande:
    För egen del skulle jag önska att hippan var lite speciell. Inte pinsam nödvändigtvis men om de som anordnar den verkligen känner mig och passar på att pusha mig att göra något jag vill men kanske inte riktigt vågar, då skulle jag tycka att det var perfekt.
  • lillaj

Man ska ha roligt tillsammans helt klart, någon liten "busaktivitet" kan vara roligt men inget jättelakt, vad är poängen liksom?!

• happyme

man ska va snäll tycker jag, men samtidigt får det ju va lite busigt och pinsamt så det lättar upp stämningen en aning...det ska ju va kul :) men man ska inte behöva göra bort sig och må dåligt, då har det blivit fel...

Svar på tråden Att anordna möhippa...Elak eller snäll?