• cbride

Hur gör jag?

Ska göra festpogram i Word men är inte så haj på datorer! Jag vill ha ett liggande A4 som delas på mitten men hur gör jag inställningarna så att pappret "delas" på två med texten och att sidorna blir rätt när det viks. Vill även skriva på både fram och baksida. Någon som kan?

• Svar på tråden Hur gör jag?
  • Hannsing

Gå in på kortdesign dom har en mall man kan ladda ner. Sidorna är numrerade så att det blir rätt när det viks. Gör enkelt tar bara nån minut att ladda ner.

• Hannsing

Jag gogglade kortdesign, kommer inte ihåg addressen.

• FruRålin080808

Jag brukar göra inbjudningar, häften och annat i power point istället. Lättare att få det bra och lägga in och flytta bilder mm. Har du power point så kan du kanske försöka med det i stället...

• lbmarbrg

Om du är i word, så går du via arkiv till utskriftsformat. Där markerar du att du vill ha ett ligande dokument. Tryck sedan ok. Sedan går du via format i radmenyn och väljer spalter. Där markerar du två spalter och trycker ok. Då har du ett liggande dokument, och pappret är nu delat i 2.

• hungran79

om du använder word och vill ändra till liggande så går du in på utskriftsformat och ändrar till liggande.... prova, jag tror det är så man gör. jag har word 2007 och då är det lite annorlunda.

• cbride

Ok, så långt som att få pappret liggande har jag koll på men det är själva grejen att få ihop det med sidorna när man viker det. Hur ställer jag in det?

• lbmarbrg

Längst upp i bild står det arkiv, redigera, visa, infoga, format etc. Tryck på format. Då kommer en bild upp där det ska stå bla spalter. Tryck där så kommer en ny bild upp. Bilden ska heta spalter och där anger du hur många spalter du vill ha, i ditt fall 2. Markera 2 och tryck sedan ok. Då ska det funka.

Svar på tråden Hur gör jag?