• madeleneodaniel

Vad ger man till vår hjälp i baren?

Vi gifter oss den 19/7, så det är snart!
    Börjar kännas i magen!
    Vi ska ha catering och under middagen så står de för personal men senare under kvällen så kommer min bästa väns lillasyster och hennes kompis (de är 19år) att stå i baren. En enkel bar med endast öl och vin, samt alkoholfritt. Jag vill ju naturligtvis ersätta dom eller visa uppskattning. Men hur?
    Vad ger man? Funderar på en rolig liten korg med tex, vin, biobiljetter och så vidare. Eller tror ni det är bättre att betala dem i pengar? Hur mycket i så fall?
    Serveringspersonalen tar 150kr/timmen

tack för hjälp!

• Svar på tråden Vad ger man till vår hjälp i baren?
  • ia7

100:-/ timmen är nog ok men korgen låter mycket roligare!!

• tonårsmorsa

19 år - då skulle jag tippa att pengar uppskattas mest. Och jag skulle definitivt inte ge vin (skulle iofs inte heller sätta någon under 20 i baren, vet att jag är en principfast TANT ).

• Pienaar

Korgen låter jättebra tycker jag!

• ia7

Om man är 18 får man ju handla i baren

• tonårsmorsa

Japp, men jobba får du inte före 20

ia7 skrev 2008-07-06 20:53:47 följande:
    Om man är 18 får man ju handla i baren
  • ia7

Man får inte ha "svart" arbetskraft överhuvudtaget

• tonårsmorsa

Men det är det väl ingen som har - eller

ia7 skrev 2008-07-06 20:59:24 följande:
    Man får inte ha "svart" arbetskraft överhuvudtaget
  • tolonta

Jag skulle någ get dem presentkort i någon klädaffär eller liknande. Brukar vara väldigt uppskattat till min och sambons kusiner som är i den åldern.

• BröllopJuli2008

Jag har ingefär samma "problem". I vårt fall är det min svägeskas lillasyter och hennes kille som står i baren. Hur mycket ska vi betala dom? Lillasytern är 26 och hennes kille är lika gammal.

• paradisfågel

Jag hade nog velat ha korgen om jag varit dem.. Visst, pengar e alltid skönt o få, men e roligt när de e nånting som man inte hade väntat sig.. Men hade nog inte gett dem vin.. Såvida du inte e säker på att de gillar vin o så..

• madeleneodaniel

Jag tror det lutar åt något annat än pengar, dels för att det känns lite trist men samtidigt så kanske det uppskattas.
    Puh känns som det är utgifter överallt just nu. Blir mycket runt omkring som man ej räknat med.

• Emblingen

De utför ju ett arbete och kommer förmodligen förvänta sig pengar även om ni ej har pratat om det högt.
    Minns själv när man var i den åldern och arbetade i barer, med barnpassning m.m. för extrapengar. Man blev helt knäckt när man fick något annat än pengar. Pengar är ju vad de behöver! Och dum som man var så vågade man aldrig ta upp betalningen innan...

Jag tror ni får DEM mest nöjda och glada och på så vis visar störst tacksamhet om ni ger dem betalning i pengar.

Svar på tråden Vad ger man till vår hjälp i baren?