• Pazza

Avbokat bröllop...någon mer än jag som har fått kalla fötter????

Hej -

Jag och min sambo hade bokat vår bröllopsresa till Karibien, bokat festlokal och allt var frid och fröjd och helt plötsligt sitter vi här och har avbokat alltihopa och vet inte om vi kanske till och med kommer att separera efter ett 11 år långt förhållande...det är jävligt deppigt!!!!

Är det någon mer som har liknande historier??? Vad hände??? Hur blev slutresultatet??? Mer än tacksam för era erfarenheter!!!!

• Svar på tråden Avbokat bröllop...någon mer än jag som har fått kalla fötter????
  • hope78

jag förstår inte att ni kommit på nu att ni kanske tom ska separera? sånt kommer man väl inte bara på utan växer fram under lång tid? har ni alltid haft det bra och aldrig funderat på detta förut så är det nog bara att ni fått kalla fötter HOPPAS jag lycka till

• laris

Försökte ni kanske rädda förhållandet genom att gifta er?
    Hoppas att ni gör det rätta och att ni inte bara har fått kalla fötter. Lycka till

• egensinnig

Inget är svart el vitt.... jag har fått kalla fötter ett par gånger under planerandets gång. Relationen har varit i gungning men varje gång har vi kommit fram till att vi hör ihop o inte kan tänka oss ett liv utan varandra
    Lycka till hur det än blir. Det är viktigare att det känns rätt o sant än att fatta beslut om giftermål.

• ninnabell

vet inte om jag skulle kalla det för kalla fötter....om man efter 11 år ihop och mitt uppe i bröllopsplanering helt plötsligt kommer på att separera då skulle jag mer kalla det för insikt.....man kanske tänker till mer på hur förhållandet är och hur man trivs i det.....på 11 år kan man ha växt ifrån varandra men man är ihop ändå av ren vana och så när man helt plötsligt ska gifta sig så är det för resten av livet....jag kan ju tycka att det var bra att ni kom på det just nu...innan ni gifte er!

• Pazza

Precis dessa tankar snurrar i huvudet...för mig känns det som om det är insikt som du påstår ninnabell men hela situationen är så förvirrande så det är svårt att avgöra...Vi har alltid haft ett bra och stabilt förhållande med mycket trygghet, närhet och trivts väldigt bra ihop och det har varit toppen i 11 år och så helt plötsligt känns det som om detta inte räcker utan att det är något annat/mer man vill ha. Kanske har vi vuxit ifrån varandra? Kanske har allt bara löpt på utan att vi insett det och nu när det nalkades giftermål ställdes allting på sin spets???

• ninnabell

jag har vart gift innan och jag ställde mig frågan " vill jag leva med han resten av mitt liv"....och när jag då svarade mig själv NEJ så var det ingen ide att fortsätta.
    Ställ dig frågan och se vad du svarar...eller vad han svarar.
    Det framgår inte vem av er som tvekar

Svar på tråden Avbokat bröllop...någon mer än jag som har fått kalla fötter????