Dalabrudar 2009
Tänkte starta en ny grupp för oss som planerar bröllop i Dalarna under 2009.
Diskutera ställen, leverantörer, personer och allt praktiskt som man stöter på när man planerar sin stora dag.
Tänkte starta en ny grupp för oss som planerar bröllop i Dalarna under 2009.
Diskutera ställen, leverantörer, personer och allt praktiskt som man stöter på när man planerar sin stora dag.
Hejsan!
Vi kommer att gifta oss 17 januari i Leksand.
Vart kommer ni vara?
Vi har inte bestämt det än. Vi funderar på allt från Falun/Borlänge till Tällberg.
Letar för fullt efter trevliga lokaler och när vi hittat rätt ställe så får resten styras därefter.
Uhm finns nog många fina platser i Dalarna.
Letar ni restaurang eller mer en egen lokal? Kyrkligt eller borgligt?
Oh, skoj.
Vi ska vara på Furudals Herrgård den 27 december. :) Har inte bokat så mkt än, men de e väl långt till december ;) Vi ska gifta oss borgligt med ca 20 gäster (med övernattning på herrgården).
:)
Mysigt med bröllop på en herrgård!
Det blir borgerligt, så mycket är bestämt, så lokalen måste även passa för vigseln.
Vi är uppe i ca 60 gäster där hälften är bosatta utanför Dalarna och behöver övernattning. Därför skulle det vara bra om det finns övernattning på stället. Plus att jag gillar iden att de som vill sover kvar och man kan träffas till frukost dagen efter.
Ja vi bor inte själva i dalarna och inte de flesta av våra gäster också så en del av våra gäster kommer nog också vilja övernatta. Men vi har valt att göra så att de får fixa sånt själva, vi kommer att lägga upp lite exempel på en webbsida bara. Har redan bokat bröllopsnatt för oss sjlva på ett hotell en liten bit därifrån, i Tällberg.
Hej igen,
Någon som vet nån bra fotograf i Orsa / Furudals trakten. Har kollat med www.fotomas.se men han kunde ej, någon som har andra förslag?
M
En till fråga: Någon som vet om nån bra vigselförrättare i trakten, vi ska ha borgligt bröllop...
Tack igen :)
Hej Dalabrudar!
Jag är visserligen bosatt i Stockholm men ska gifta mig i Tällberg (vi ska ha vigseln i Rättvik men själva festen i Tällberg) den 31 januari. Snart bara 6 månader kvar och ganska mycket kvar att fixa!
Jag har t ex ingen koll på bra frisörer där uppe, har någon av er förslag på någon i Leksand/Rättvikstrakten som är jätteduktig på uppsättningar?