• Bride in England

Lära sig vals - "online"?

Nagon som ska dansa vals till forsta dansen? Ska ni isafall ta lektioner eller ar ni sjalvlarda? Det ar bara drygt fyra veckor kvar sa hinner nog inte ga nagon kurs - nagon som kan tipsa om nagonting online man kan kika pa eller liknande? Vill bara kunna bas-stegen...

• Svar på tråden Lära sig vals - "online"?
  • minney

Det finns ju lite på youtube.com sök på learn to waltz så får du säkert upp en hel massa!
    Lycka till!!

• weinlove

Vi ska dansa vals och har tagit lektioner. Vi var på lektionen där man vanligtvis behöver gå 2-3 ggr. Vi dock bara en. Det var bra att få personlig tränare men när jag kom hem såg jag många sidor där man förklarade minst lika bra.

• Bride in England

Tack! Hittade faktiskt denna pa youtube (bl.a):

Den verkar ratt bra, far forsoka efter den!

• valkyriana

Vi skulle gå på en 3 lektioners danskurs- vi kom till den första, sedan var jag sjuk nästa och på den sista så fastnade vi i traffiken där vi satt i 2 timmar
    Vi kan det som hon lär ut i youtube klippet ovan, men vi skulle vilja brilljera lite- men det tåget har väl gått...

• Sommargrönt

Vi bor i Göteborg. Där kan man boka 1 h för 650 kr på Din Dansskola som finns lite överallt i Göteborg. Då får man privatlektion och vi lärde oss allt vi behövde på en enda gång. Nu ska vi dit en gång till och koreografera början och slutet så det blir riktigt snyggt. Så det går även om det bara är 4 veckor kvar om man vill och det finns sånt alternativ i din stad!

Svar på tråden Lära sig vals - "online"?