• Amarillo

Hjälp - behöver tips på inomhushippa fort!

Vi ska ha möhippa nu i helgen och hade flera bra grejor planerade. Nu går allt åt skogen och vi har inga aktiviteter kvar! Katastrof.

Nu måste vi snabbt planera om och fixa en bra hippa ändå. Det är en del viktiga förutsättningar som ni måste känna till dock. Vi kommer att vara inomhus större delen av dan pga regn och vi har även små barn (under året) med oss. Har ni bra tips på vad vi kan hitta på?

• Svar på tråden Hjälp - behöver tips på inomhushippa fort!
  • valkyriana

Vart någonstans kommer ni att vara? Stad?

• Amarillo

I Stockholm, men som sagt inomhus hemma hos mig och inte röja runt på stan. Det blir en lugnare möhippa om man säger så. Dels pga vädret men mest för att vi har ammande bebisar.

Jag skulle behöva tips på lite aktiviteter som man kan göra hemma.

• valkyriana

Jasså ok, hemma hos dig, jag tänkte att ni skulle vara på innomhus aktiviteter runt om i stan.

Nej jag är jättdålig på sådant här... Jg är inte lugn av mig
    Men singstar kanske?
    Lite frågor om henne och hennes blivande naturligtvis.
    Sanning eller konsekvens. Ha en uppsjö av lagom pinsamma frågor och konsekvenser klara.

Ni kan ha någon som kommer hem till lägenheten och lär henne något som typ strippaerobic eller något annat lagom halvpinsamt. Breakdance är hon kanske inte så hajj på. (Kan ju lura henne först att det är en strippa som kommer)

Jag ska fundera lite till och kolla om jag kan komma på något.

• svårtattvälja

Vi hade frågesport, typ Jeopardy för min syster på hennes Möhippa, olika kategorier och så olika nivåer. Om man är några olika kompisar som gör frågorna så kan det bli ett bra sätt att lära känna fler sidor av bruden, alla har säkert personliga lite lätt pinsamma minnen av henne som man kan avslöja genom frågorna. Typ: Det uteställe som NN fick fem ragg i rad på, sommaren 1999.
    Men singstar är också jättekul, eller introtävling om man är duktig och intresserad av musik.

• bjornis

Chokladprovning alltid gott. Även om det inte blir så vetenskapligt utan nån ledare. Men köp lite fin choklad och prova och tyck till. :) Nåt pyssel, typ göra sitt eget strumpeband eller nåt käckt. Husmorstest gjorde min svägerska. Hon fick baka sufflé, svara på frågor om mat och städ och lite andra praktiska saker som jag inte minns...
    Lycka till!! Det blir säkert bra!

• Masha

Homeparty?? Sexleksaker, hursmorsprylar, smycken, underkläder. Beroende på ekonomi kan man även hyra hem en kock. Vinprovning.

Svar på tråden Hjälp - behöver tips på inomhushippa fort!