• lindahallman

bråttom-kan man byta namn fast man redan skickat in papprena?

hjälp! vi har redan skickat in papprena på att jag vill byta till hans namn efter lång betänketid. nu är jag nästan säker på att jag vill ha kvar mitt namn och ta hans oxå. kan man ändra det fast papprena redan är inskickat?

de e lite bråttom för vi ska gifta oss om en månad!

• Svar på tråden bråttom-kan man byta namn fast man redan skickat in papprena?
  • Miss Blue

Ring skatteverket och fråga!

• Quench

Vi ändrade oss fast vi redan skickat in papperna. Jag ringde Skatteverket och frågade och de sa att vi skulle skicka in nya papper med en post-it lapp på att det var dessa nya papper som gällde och inte de förra.

• egensinnig

Jag ringde dem igår och de sa att jag bara behövde skriva ett brev där det stod att jag vill återta mitt ursprungliga efternamn. Sedna underskrift av oss båda samt telefonnummer o datum

• lindahallman

okej, tack så jättemycket för detta! är lättad, klart att jag ändrade mig efter att lapparna var inskickade, typiskt men nu e ja säker på att ja vet att ja vill ha kvar efternamnet!

• lindahallman

nu va de längesen ja skickade in papprena men kommer det inte en bekräftelse på att de har fått papprena med ändringarna?

• Pumpkin
    lindahallman skrev 2008-08-05 13:27:30 följande:
    nu va de längesen ja skickade in papprena men kommer det inte en bekräftelse på att de har fått papprena med ändringarna?
    Det tror jag inte du får, det är nog först efter vigseln som du får samma "bekräftelse" som alla andra. Ring och hör med dem istället!
Svar på tråden bråttom-kan man byta namn fast man redan skickat in papprena?